PracaGrupypl.praca.dyskusjeZnajomości a szukanie pracy › Re: Znajomości a szukanie pracy
    From: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Znajomości a szukanie pracy
    Date: Thu, 14 Aug 2003 14:24:48 +0200

    Użytkownik "XXXX" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:0219.0000019f.3f3b56b2@newsgate.onet.pl...

    > okazuje to i tak przyjeta jest znajoma znajomego. Może napiszecie jak to z
    wami
    > było....czy naprawdę liczą się tylko znajomości. Jaka jest szansa na
    zrobienie
    > kariery w tym kraju....podobno jak się bardzo chce to wszystko
    wychodzi...ja
    > tak bardzo chce i co z tego....Jeszcze jedno pytanie po co ludzie kończą
    studia
    > jak i tak ten papierek teraz się do niczego nie przydaje...
    > Szukająca

    Dziewczyno, serdecznie Ci współczuję. Absolwenci mają obecnie niemiłą
    sytuację, ciężko znaleźć tą pierwszą pracę...
    Ostatnio czytałam, że ogłoszenia to tylko 10% wolnych miejsc na rynku pracy.
    Co dzieje się z pozostałymi 90%? Pewnie miejsca te obsadzane są głównie po
    znajomości (mogę tylko domniemywać). W firmie, w której ostatnio pracowałam,
    zdecydowana większość ludzi to znajomi pracowników bądź szefa. Zwłaszcza w
    dziale produkcyjnym - tam chyba nie ma nikogo z ogłoszenia. Zresztą wcale
    mnie to nie dziwi - przy obecnym bezrobociu można pomóc rodzinie
    sprawdzonego pracownika zatrudniając na niższe stanowiska spokrewnione
    osoby. Skraca to czas i zmniejsza koszty rekrutacji. Czy to dobre dla firmy?
    Nie wiem, mam mieszane uczucia...

    Na pewno, poza znajomościami, liczy się doświadczenie, dyplom dobrej uczelni
    no i urok osobisty + komunikatywność.
    Postaraj się szukać pracy na niższych stanowiskach, ale w dużych firmach,
    gdzie np. po roku będziesz miała szanse awansować. Co do "robienia kariery"
    to na początek postaraj się wykazać jakimś doświadczeniem.
    Życzę powodzenia i nie załamuj się!

    Iza