PracaGrupypl.praca.dyskusje › Złożenie wypowiedzenia

  • 1. Data: 2005-12-08 16:50:16
    Temat: Złożenie wypowiedzenia
    Od: "strażnik" <p...@N...eu.org>

    Witam,

    jestem zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas określony (6 miesięcy) z
    dwutygodniowym okresem wypowiedzenia.

    Czy dobrze rozumuję?

    Składam jutro wypowiedzenie [nie musi być uzasadnienia], a okres dwóch tygodni
    zaczyna biec w najbliższy poniedziałek.

    Jako datę rozpoczęcia wypowiedzenia wstawiam poniedziałek a jako zakończenia
    sobotę.

    Mam jeszcze pytanie co z urlopem? Mam sobie wyliczyć ile mi się należy i wpisać
    na wypowiedzeniu, że proszę o udzielenie mi urlopu czy porozmawiać z szefem i
    wysłuchać jego decyzji <urlop czy ekwiwalent>?

    Pozdrawiam serdecznie,
    strażnik
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2005-12-08 17:03:53
    Temat: Re: Złożenie wypowiedzenia
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    strażnik zapodał(-a):
> [...]
    > Składam jutro wypowiedzenie [nie musi być uzasadnienia], a okres dwóch
    > tygodni zaczyna biec w najbliższy poniedziałek.

    Ja rozumuję, że składasz jutro wypowiedzenie, a 14 stycznia jesteś ostatni dzień w
    pracy.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 3. Data: 2005-12-08 17:08:48
    Od: "strażnik" <p...@N...eu.org>

    >strażnik zapodał(-a):
    >

    >Ja rozumuję, że składasz jutro wypowiedzenie, a 14 stycznia jesteś ostatni
    >dzień w pracy.

    Jesteś pewien?

    Pozdrawiam,
    Lejek

  • 4. Data: 2005-12-08 17:28:09
    Od: "strażnik" <p...@N...eu.org>

    >strażnik zapodał(-a):
    >

    >Ja rozumuję, że składasz jutro wypowiedzenie, a 14 stycznia jesteś ostatni
    >dzień w pracy.

    Znalazłem jeszcze coś takiego:
    § 21. Okres wypowiedzenia umowy o pracę obejmujący tydzień lub miesiąc albo ich
    wielokrotność kończy się odpowiednio w sobotę lub w ostatnim dniu miesiąca.

    Czyli okres wypowiedzenia dwutygodniowego nie musi zaczynać się 1. danego
    miesiaca. Liczy się od poniedziałku, bo na sobocie musi się skończyć...

    Pozdrawiam,

  • 5. Data: 2005-12-08 17:45:40
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Jesteś pewien?

    on może i jest, ale pisze nieprawdę. w swoim kolejnym poście sam sobie
    napisałeś odpowiedź dlaczego :)
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 6. Data: 2005-12-08 19:04:31
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    gromax zapodał(-a):
    > on może i jest, ale pisze nieprawdę. w swoim kolejnym poście sam sobie
    > napisałeś odpowiedź dlaczego :)

    No to moje niedoinformowanie ;)

  • 7. Data: 2005-12-11 15:46:20
    Od: a...@t...pl

> [...]
    > na wypowiedzeniu, że proszę o udzielenie mi urlopu czy porozmawiać z szefem i
    > wysłuchać jego decyzji <urlop czy ekwiwalent>?

    Witam,
    okres 2 tygodniowego wypowiedzenia zawsze zaczyna biec od soboty i kończy się w
    sobotę - czyli jeżeli złożyłeś wypowiedzenie 8 lub 9 grudnia, to umowa o pracę
    zakończy się 24 grudnia w sobotę.
    Jeżeli chodzi o urlop - to zależy od szefa czy da ci go wykorzystać czy zapłaci
    ci za niego ekwialent.

    Pozdr,

  • 8. Data: 2005-12-12 13:25:38
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@o...pip.gov.pl>

    Użytkownik <a...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Umowa o pracę na czas określony na okres nie przekraczający 6 miesięcy nie
    może być wypowiedziana przez żadną ze stron - Kodeks pracy art. 33 (Przy
    zawieraniu umowy o pracę na czas określony, dłuższy niż 6 miesięcy, strony
    mogą przewidzieć dopuszczalność wcześniejszego rozwiązania tej umowy za
    dwutygodniowym wypowiedzeniem.). Z powyższego wynika, że nie można
    wypowiedzieć umowy zawartej na czas określony 6 i mniej miesięcy a przy
    braku w umowie zapisu o wcześniejszym rozwiązaniu również umowy zawartej na
    ponad 6 miesięcy.

    Pozdrawiam
    J. Borowski