PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zlecenie a ZUS

  • 1. Data: 2005-02-02 19:52:50
    Temat: Zlecenie a ZUS
    Od: "Nazir_atamar" <n...@i...pl>

    Witam.
    Czy ktoś z szanownych grupowiczów wie może, ile trzeba zapłacić za ZUS
    jeżeli ktoś jest zatrudniony ( umowa zlecenie ) kwota netto ok 2000 zł.
    Chodzi mi o to czy trzeba płacić ZUS w całości 100% czy tez jakąś jego
    składową.
    Proszę o opinie osób które mają pewność w tej materii.

  • 2. Data: 2005-02-02 21:11:35
    Temat: Re: Zlecenie a ZUS
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Nazir_atamar
    <n...@i...pl> wystukał[a]:
> [...]
    > ZUS jeżeli ktoś jest zatrudniony ( umowa zlecenie ) kwota netto ok
    > 2000 zł. Chodzi mi o to czy trzeba płacić ZUS w całości 100% czy tez

    hm.. dość chaotyczne pytanie. Można zrozumieć na dwa sposoby:

    1. Pracujesz *tylko* na umowę zlecenie. Nie jesteś nigdzie indziej
    zatrudniony na umowę o pracę z min. minimalnym wynagrodzeniem (1/1
    etatu, 849 zł).
    - wtedy ta umowa jest normalnie oskładkowana tak jakby to była umowa o
    pracę. Czyli ZUS pochłania: 9,76% - ubezp. emerytalne, 6,5% -ubezp.
    rentowe, i ewentualnie 2,45% - ubezpieczenie chorobowe (jest dobrowolne
    w przypadku umowy zlecenia), do tego dochodzi ubezp. zdrowotne 8,5% i
    podatek.
    Przeszukaj internet - powinny być jakieś kalkulatory, które ci to
    przeliczą.

    2. Pracujesz na umowę o pracę /za min. 849 zł brutto/, a dodatkowo z
    kimś innym niz twój pracodawca zawierasz umowę zlecenie. Wtedy od umowy
    zlecenia płaci się jedynie składkę na ubezpiecznie zdrowotne 8,5%

    Przypuszczam jednak, że pod pojęciem 'jestem zatrudniony' masz na myśli
    'jestem zleceniobiorcą' - czyli przypadek 1.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #