PracaGrupypl.praca.dyskusjeZawiły aneks do umowy o pracę - proszę o pomoc › Re: Zawiły aneks do umowy o pracę - proszę o pomoc
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zawiły aneks do umowy o pracę - proszę o pomoc
    Date: Mon, 07 Jul 2003 22:10:42 +0200

    Coval napisał:

    > Mam ogromną prośbę do osób biegle posługujących się zasadami prawnymi.
    > Pracuję jako serwisant w jednej z wrocławskich firm, w umowie o pracę nie
    > miałem wyszczególnionej informacji dotyczącej miejsca wykonywania pracy.
    > Często wyjeżdżam na serwisy i instalacje, firma zaproponowała mi podpisanie
    > poniższego ANEKSU: "Aneks dotyczy skorygowania błędu na umowie, który
    > dotyczy miejsca wykonywania pracy. Miejsce wykonywania pracy wynika z umów
    > podpisanych przez "firmę" z klientami, dotyczących instalacji i serwisów
    > gwarancyjnych urządzeń.Pozostałe ustalenia pozostają bez zmian".

    Będę strzelał - jak firma nie podaje w umowie miejsca wykonywania pracy,
    to pewnie poczytuje się, że miejscem jest siedziba spółki [pewnie jakiś
    wyrok SN na ten temat był]. Dalej też będę strzelał - nie jestem
    zawodowym kadrowcem, a niestety jako modemowiec musiałbym poszukać
    dokładnie w internecie odpowiednich Rozporządzeń [zapewne treść umowy o
    pracę też jest regulowana rozporządzeniam]

    1. Aneks stoi w sprzeczności z art 42 KP, czyli zmianą warunków płacy i
    pracy [miejsca] przy pomocy wypowiedzenia zmieniającego, czyli jest z
    mocy prawa nieważny - kombinowanie typu - "poprawa błędu", na nic sie tu
    nie zda. ;) Oprócz tego, taka konstrukcja jest trochę karkołomna, bo
    uzależnia treść jednej umowy od innej co podpada m.in. pod art 68 KC -
    "Przyjęcie oferty dokonane z zastrzeżeniem zmiany lub uzupełnienia jej
    treści poczytuje się za nową ofertę.", co na język KP tłumaczy się, jako
    nowa umowa. ;)

    2. Art 77(5 par 1 KP wyraźnie wymienia sytuację, kiedy należy się zwrot
    kosztów podróży służbowej - siedziba pracodawcy lub stałe miejsce pracy
    - znów jak dla mnie - zwrot kosztów się należy.

    Jeżeli się nie omyliłem [inni Grupowicze powinni mnie wyprowadzć z błędu
    ;)], to:
    - pracodawca, w swoim mniemaniu [;)] wymyślił szczwany plan, jak ominąć
    dodatkowe koszty;
    - IMO - kłócić się z nim chyba nawet nie ma po co;
    - IMO - ale zbierać kwity, na ewentualną sprawę w Sądzie Pracy jest sens
    - jak rozwiąże umowę, to trochę kasy wpadnie do kieszeni. ;))

    Flyer