PracaGrupypl.praca.dyskusjeZawiły aneks do umowy o pracę - proszę o pomoc › Re: Zawiły aneks do umowy o pracę - proszę o pomoc
    From: s...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zawiły aneks do umowy o pracę - proszę o pomoc
    Date: 6 Jul 2003 10:47:44 +0200

    > Pięknego dnia 5 Jul 2003 18:15:49 +0200, s...@p...onet.pl
    > zakodował:
    > [...]
    >
    > Właśnie nie. Jeżeli wykonujesz pracę w miejscu wskazanym w umowie o
    > pracę, to nie należy Ci się dieta, bo nie jesteś na delegacji.
    > Czyli gdy ktoś ma (a były takie przypadki i na tej grupie) jako
    > miejsce wykonywania pracy "teren objęty działalnością oddziału
    > południowego" - to pracownik firmy z Rzeszowa za pracę w Zakopanem nie
    > ma prawa do diety.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
> [...]
    Witam
    Jak się ma do Twojego stwierdzenia poniższy zapis z kp który wszedł w życie z
    dniem 01.01.2003.
    Art. 775. § 1. Pracownikowi wykonującemu na polecenie pracodawcy zadanie
    służbowe poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy, lub
    poza stałym miejscem pracy, przysługują należności na pokrycie kosztów
    związanych z podróżą służbową.
    § 2. Minister właściwy do spraw pracy określi, w drodze rozporządzenia,
    wysokość oraz warunki ustalania należności przysługujących pracownikowi,
    zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej, z
    tytułu podróży służbowej na obszarze kraju oraz poza granicami kraju.
    Rozporządzenie powinno w szczególności określać wysokość diet, z uwzględnieniem
    czasu trwania podróży, a w przypadku podróży poza granicami kraju - walutę, w
    jakiej będzie ustalana dieta i limit na nocleg w poszczególnych państwach, a
    także warunki zwrotu kosztów przejazdów, noclegów i innych wydatków.
    § 3. Warunki wypłacania należności z tytułu podróży służbowej pracownikowi
    zatrudnionemu u innego pracodawcy niż wymieniony w § 2 określa się w układzie
    zbiorowym pracy lub w regulaminie wynagradzania albo w umowie o pracę, jeżeli
    pracodawca nie jest objęty układem zbiorowym pracy lub nie jest obowiązany do
    ustalenia regulaminu wynagradzania.
    § 4. Postanowienia układu zbiorowego pracy, regulaminu wynagradzania lub umowy
    o pracę nie mogą ustalać diety za dobę podróży służbowej na obszarze kraju oraz
    poza granicami kraju w wysokości niższej niż dieta z tytułu podróży służbowej
    na obszarze kraju określona dla pracownika, o którym mowa w § 2.
    § 5. W przypadku gdy układ zbiorowy pracy, regulamin wynagradzania lub umowa o
    pracę nie zawiera postanowień, o których mowa w § 3, pracownikowi przysługują
    należności na pokrycie kosztów podróży służbowej odpowiednio według przepisów,
    o których mowa w § 2.
    Jest to przepis bezwzględnie obowiązujący a par. 1 wyraźnie określa kiedy się
    należą się diety. Regulamin wynagradzania dot. diet nie może byc mniej
    korzystny od zapisu ustawowego bo byłby sprzeczny z kp, to wiesz bo z Twoich
    postów wynika ,że znasz prawo pracy.Według mojej oceny na podstawie powyższego
    przepisu należą mu sie diety chociażby w związku z art 8 kp..Pozdrawiam i życzę
    przyjęmnej niedzieli .Tu gdzie mieszkam leje deszcz cały czas.