PracaGrupypl.praca.dyskusjeZatrudnienie osoby prowadzacej dzialalnosc gospodarcza vs umowa o prace... › Re: Zatrudnienie osoby prowadzacej dzialalnosc gospodarcza vs umowa o prace...
    From: Wojtek <W...@e...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zatrudnienie osoby prowadzacej dzialalnosc gospodarcza vs umowa o
    prace...
    Date: Tue, 12 Feb 2002 08:56:15 +0100

    Jeśli masz działalność co miesiąc musisz odprowadzać sama składki ZUS
    (ok 600zł) i zaliczki na podatek dochodowy, oraz rozliczać VAT (pewnie
    chcą żebyś była VATowcem).
    Zalety własnej DG to to że zawsze możesz wykonywać usługi dla kogoś
    jeszcze (chyba że twoj "zleceniodawca" oczekuje że będziesz pracowała
    tylko dla niego - wtedy jest to wada,traktują Cię jak swojego
    pracownika, lecz nie masz żadnych praw do urlopów itd.)
    Założenie własnej działalności trochę kosztuje (coś ponad 100 zł
    wszystkie koszty)

    Ja tak pracuję.Jestem powiedzmy programistą. Nie narzekam,ale już mam
    pierwsze dylematy z tego powodu.
    Niewiem jak to będzie wyglądało w przyszłości ,starając się o pracę w
    solidnej firmie może ich nie interesować takie doświadczenie (w Polsce).
    Generalnie taka jest praktyka u nas. Jeśli masz dobry zawód to mając
    działalność możesz mieć zlecenia z wielu źródeł, jesteś "na swoim".Jeśli
    nie,to jesteś po prostu wykorzystana,bo nie obowiązują cie przepisy
    prawa pracy takie jak dla prawdziwych pracowników a dochodzą obowiązki.
    W branży komputerowej to może nie być złe.
    Jeśli jednak czujesz się dosyć pewnie powinnaś starać się wymóc na nich
    umowę o pracę.

    Pozdrawiam

    Wojtek