PracaGrupypl.praca.dyskusjeZatrudnienie "na" DG › Re: Zatrudnienie "na" DG
    From: Liwiusz <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zatrudnienie "na" DG
    Date: Wed, 19 Sep 2007 14:56:17 +0200

    p...@g...com pisze:

    > Jednym slowem czy dla pracodawcy jest jakis plus tego, ze mam
    > działalnosc? (kwestie samozatrudnienia pomijam, z powodow o których
    > nie chce tutaj pisac nie zdecyduje sie na ta forme pracy).

    Nie, dla pracodawcy nie ma to znaczenia. Natomiast Ty - jako
    osiągający ozusowane dochody z umowy o pracę w wysokości przynajmniej
    minimalnego wynagrodzenia - będziesz mógł opłacać jedynie ubezpieczenie
    zdrowotne, bez społecznego.

    > Dodam jeszcze, że za miesiac bede mial 27 lat i studiuje zaocznie. To
    > ma chyba wplyw na ZUS (status studenta i wiek), bo widac wiele

    W umowie o pracę - nie.

    > ogłoszen, gdzie pracodawcy chca zatrudniac studentow do 26 lat. Bylbym
    > wdzieczny za wytlumaczenie jak wyglada ta kwestia.

    Tylko umowa zlecenie ze studentem do 26 roku życia nie podlega
    ubezpieczeniu społecznemu.

    > Dziekuje za ewentualne odpowiedzi i pozdrawiam
    > Darek

    Proszę.

    > PS. Nasuwa mi sie jeszcze jedno pytanie. W jakiej skali będzie placil
    > za mnie pracodawca podatki? Liniowy chyba nie, wiec pewnie
    > progresywny. Tylko czy w takim razie z powodu dochodow z działalnosci
    > nie wpadne od razu w najwyzszy prog?

    Od umowy o pracę będziesz rozliczany progresywnie, z kwotą wolną, a
    osobno liniowo z działalności gospodarczej. Czyli w przyszłym roku
    składasz 2 pity - pit 37 oraz pit z podatku liniowego z dg. Oczywiście
    możesz - jeśli chcesz - w przyszłym roku zrezygnować z liniowego i DG
    wraz z umową o pracę rozliczać wspólnie w skali progresywnej.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz