PracaGrupypl.praca.dyskusjeZarobki w Dublinie › Re: Zarobki w Dublinie
    From: "gslabs" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    <302a2$449d3f09$d4ba81c6$6578@news.chello.pl>
    <hibng.10558$j7.314413@news.indigo.ie> <e7jpaf$kan$2@inews.gazeta.pl>
    <v%eng.10563$j7.314508@news.indigo.ie> <e7k1c9$jj2$1@inews.gazeta.pl>
    <lZfng.10569$j7.314461@news.indigo.ie> <e7k420$sba$1@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: Zarobki w Dublinie
    Date: Sun, 25 Jun 2006 02:14:45 +0100

    "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> wrote in message
    news:e7k420$sba$1@inews.gazeta.pl...
    > gslabs <g...@w...pl> wrote:
    >
    > Że jak?
    > Pracodawca to firma Cię zatrudniająca.
    > Nie osoba.
    > Pracy nie świadczysz dla osoby, tylko dla firmy.
    > Umowę podpisujesz z firmą, a nie z osobą.

    O rany. Umowe podpisujesz z firma na umowiona kwote brutto. Rozmawiasz
    zas o pracy z czlowiekiem, ktory ma ta kwote w glowie i ta kwote negocjuje.
    W Twojej gestii jest znac, jak ta kwota przedklada sie na kwote netto.

    > Powtórzę - twierdzenie że pracodawca nie ma pojęcia o podatkach, jest
    > delikatnie mówiąc - kpiną (albo powinieneś zmienić firmę :-)

    O jejku! Kpina mosci panowie! Najlepiej zostac w Polsce, tam na interview
    jest pewnie specjalnie oddelegowany finansista, ktory odpowie na kazde
    pytanie z podatkow osobistych.

    > Znaczy jeszcze raz. Urzędnik pracodawcy _narzuca_ ile ten ma odprowadzać
    > podatku?

    Poniekad. Doradza pracodawcy ile pracodawca ma odprowadzac podatku za
    pracownika.
    Wlasnie dowiedziales sie o dobrze dzialajacych rozwiazaniach. Wez 3 oddechy.

    > Skąd wiesz że pytanie padło w czasie interview?

    Cytat z Mims: "Sugerujesz, ze potencjalny pracodawca specjalnie zaniżył
    kwotę netto? Bo
    dokłądnie o to go pytałem"

    Mims pytal o kwote netto, a nie o umyslne jej zanizenie (by uprzedzic
    kolejny strzal z Twojej strony).

    > BTW: Podczas ostatniej zmiany pracy zapytałem pracodawcę ile będę płacił
    > podatku zakładając konkretne miejsce zamieszkania, sytuację życiową itd.
    > Nie było żadnego problemu w otrzymaniu takiego zestawienia na drugi dzień.

    Gratuluje. Tu tak nie jest. Mam nadzieje, ze na dobre odstraszylem
    potencjalnych
    emigrantow.

    pozdrawiam
    gslabs