PracaGrupypl.praca.dyskusjeZarejestrowany bezrobotny, a ubezpiecznie ? › Re: Zarejestrowany bezrobotny, a ubezpiecznie ?
    From: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zarejestrowany bezrobotny, a ubezpiecznie ?
    Date: Mon, 11 Oct 2004 07:25:55 +0200

    Hi!!!

    Krzysztofsf napisał(a):

    > Nie "ma" a moze.
    > Gdzie jest taki przymus? Jedynie tam, gdzue pup na sile wypycha
    > bezrobotnych od siebie,wciskajac im ciemnote, zeby zanizyc statystyki.
    > Podaj przepis zobowiazujacy wspolmalzonka do rejestrowania w pracy na
    > swoje ubezpieczenie meza czy zone.

    Bycie nieubezpieczony w żaden sposób nie zmienia statystyki (poza
    dobrowolną rezygnacją osoby, która stwierdza - "To po co ja mam być
    zarejestrowany?"). PUPy wykazują liczy zarejestrowanych bezrobotnych, a
    nie ubezpieczonych.
    To po pierwsze...
    A po drugie:

    Ustawa z dnia 23 stycznia 2003 r. o powszechnym ubezpieczeniu w
    Narodowym Funduszu Zdrowia (Dz.U. nr 45, poz. 391),

    Art. 9. 1. Obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego podlegają:

    [...]

    23) bezrobotni niepodlegający obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego z
    innego tytułu;

    [...]

    2. Status członka rodziny osoby ubezpieczonej zwalnia z obowiązku
    ubezpieczenia zdrowotnego osoby, o których mowa w ust. 1 pkt 16-19,
    23-25 i 29.

    Może i współmałżonek nie ma obowiązku zgłoszenia żony/męża u siebie w
    zakładzie pracy, ale PUP nie może takiej osoby ubezpieczyć.

    3mcie się.

    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/