PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zarejestrowanie i zawieszenie dzialalnosci gospodarczej

  • 1. Data: 2004-01-07 09:42:28
    Temat: Zarejestrowanie i zawieszenie dzialalnosci gospodarczej
    Od: "Kasia Czyż" <k...@W...gazeta.pl>

    Witam!

    Jakie sa obecnie koszta zwiazane z zarejestrowaniem i natychmiastowym
    zawieszeniem

    dzialalnosci gospodarczej?
    Jestem zmuszona wykonac takie dzilanie, poniewaz w przeciagu pewnego czasu
    spodziewam sie

    zlecenia wymagajacego ode mnie posiadania zarejestrowanej DG.
    Dodam, ze ZUS placi mi firma, w ktorej pracuje.

    Bardzo dziekuje za pomoc
    Kaska

  • 2. Data: 2004-01-07 17:49:05
    Od: "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "Kasia Czyż" <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spodziewam sie
    >
    > zlecenia wymagajacego ode mnie posiadania zarejestrowanej DG.
    > Dodam, ze ZUS placi mi firma, w ktorej pracuje.

    Musisz zarejestrować DG w urzędzie miasta - i tutaj stawki są różne w
    zależności od miejscowości - od 50 do 150 zł.
    Jeśli będziesz płatnikiem VAT - to za zarejestrowanie się jako płatnik VAT
    też jest jakaś opłata- przyjmimy ze 100 zł.
    Dochodzi jeszcze założenie rachunku bankowego. I to wszystko (bo jak piszesz
    ZUS bedzie Ci opłacać firma - Ty tylko musisz zapłacic ewentualny podatek i
    vat). Przy zawieszeniu - nie powinno sie nic płacic.

    pozdr
    Krzysiek