PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Urlop a pierwsza praca.

  • 1. Data: 2004-01-07 08:30:39
    Temat: Re: Urlop a pierwsza praca.
    Od: "Marcin Sz." <e...@p...onet.pl>

    Witam !

    Użytkownik "Agania" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:bte40e$h61$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > urlopu przysługuje dopiero od pierwszego stycznia roku nastepującego po
    > roku, w którym mija rok pracy. Tak więc w zależnosci od tego kiedy
    zaczniesz
    > pracę możesz miec pierwsze 20 dni urlopu nawet na 23 miesięce... Ja miałam
    > na 22 - byłam w podobnej sytuacji - zaczęłam pracę 1 marca 2002 - i
    dopiero
    > od 1 stycznia 2004 mam nowe 20 dni. Poprzednie musiały mi wystarczyć na
    > okres 1 marca 2002 do 31 grudnia 2003.

    > Miałeś szczęście, ze nie zacząłeś w lutym 2002:)

    Hmm, to jak to moze wygladac w moim
    przypadku ?
    Od 3 stycznia 2000 do 2 maja 2000 pracowalem
    na umowe o prace, czyli praktycznie dokladnie
    4 miesiace. W tym czasie wzialem 3 dni urlopu
    bezplatnego. Teraz bede mial umowe zaczynajaca
    sie od 1 maja br. W sumie dnia 31 grudnia 2004
    czyli na dzien 1 stycznia 2005 bede mial
    przepracowane dokladnie 1 rok. Dokladnie
    z wyjatkiem tych 3 dni urlopu bezplatnego.

    Moje pytanie. Czy urlop bezplatny jest odejmowany
    od stazu pracy ? Jesli tak to czy moj pierwszy rok
    pracy konczy sie 3 stycznia 2005 ?
    Jesli dobrze zrozumialem powyzsze wyjasnienie
    w takim przypadku urlop przysluguje mi dopiero
    od 1 stycznia 2006 czyli po prawie dwoch latach
    pracy ?
    Jak sie do tego ma to, ze w okresie od 12 maja
    2003 do 30 kwietnia 2004 (znowu "prawie" rok)
    przebywam na stazu absolwenckim ?
    Slyszalem ze jest on wliczany do stazu pracy
    wplywajacego na liczbe dni urlopu wypoczynkowego
    (np. 8 lat studia + rok stazu) nie jest natomiast
    liczony jako nabywanie prawa do pierwszego
    urlopu ?

    Pozdrawiam

    Ender

  • 2. Data: 2004-01-09 20:09:27
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > wplywajacego na liczbe dni urlopu wypoczynkowego
    > (np. 8 lat studia + rok stazu) nie jest natomiast
    > liczony jako nabywanie prawa do pierwszego

    Urlop bezpłatny to w zakresie praw pracowniczych jakbyś nie pracował, do
    niczego się nie wlicza.Jeżeli była z Tobą zawarta umowa o pracę ( staż
    absolwencki )to wszystko jest w porządku i na Twoją korzyść. Jeżeli natomiast
    umowa nie była zawarta z Tobą ale zakład pracy - PUP lub starosta to wtedy staż
    absolwencki liczy Ci się do uprawnień emerytalnych a nie urlopowych.Pozdrawiam.
    Pozdrawiam.