PracaGrupypl.praca.dyskusjeZakaz konkurencji jako samodzielna umowa › Re: Zakaz konkurencji jako samodzielna umowa
    From: "PioPio" <e...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zakaz konkurencji jako samodzielna umowa
    Date: Thu, 25 Sep 2008 13:39:23 +0000 (UTC)

    > No właśnie - umowa jest osobną całością i nie mówi o żadnej szkodzie dla
    > żadnej firmy - po prostu pracownik świadczy usługę polegającą na
    > niewstępowaniu w inne umowy, za normalnym wynagrodzeniem.

    To chyba nie podlega pod cos co się u nas nazywa zakazem konkurencji.
    Nie można zakazywac pracy w innych firmach.
    Zakaz konkurencji dotyczy sytuacji, gdy po okresie obowiązywania umowy o pracę
    w związku z przejściem do konkurencji w poprzedniej firmie powstały z tego
    powodu straty.
    I tylko takiej sytuacji!
    Nawet praca w konkurencyjnej firmie nie jest złamaniem zakazu konkurencji
    jeśli nie wystąpiła szkoda lub nie da sie jej wykazać.
    Według mnie taki zakaz nie ma mocy prawnej tzn nie obliguje do niepodejmowanie
    pracy w konkurencyjnych firmach a mimo to firma taka musiałaby płacić
    odszkodowanie w wysokości zawartej w umowie - przysłowiowe 100zł miesięcznie.
    PioPio