PracaGrupypl.praca.dyskusjeZakaz Konkurencji - jak szeroko moze byc stosowany? › Re: Zakaz Konkurencji - jak szeroko moze byc stosowany?
  • Data: 2006-12-05 22:35:41
    Temat: Re: Zakaz Konkurencji - jak szeroko moze byc stosowany?
    Od: "Sylwia" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Każda ze stron ma prawo do dodania swoich zapisków, warunków.
    Im mniej szczegółowa umowa, tym gorzej dla pracownika, może być
    obwarowany zakazem, a w zamian nic nie dostanie.
    Trzeba pamiętać m.in. o tym, że:
    należy określić prawa i obowiązki obu stron, więc skoro masz 2 lata
    lojalki - to należy
    Ci się tyle i tyle % odszkodowania w tym okresie (nie mniej niż 25%) - jak
    tego
    zapisu nie będzie to niewiele można zdziałać.
    Sam przepis to bubel trochę, więc bez w/w wzmianki można zostać na lodzie:
    bez kasy i pracy.
    Oczywiście trzeba też pamietać o obowiązkach: jeżeli umowa jest podpisana
    pracodawca
    ma prawo żadać odszkodowania za straty spowodowane złamaniem umowy przez
    pracownika.
    Trzeba czytać, co się podpisuje.

    Ponadto już w trakcie trwania umowy można dostawać odszkodowanie, ale musi
    być
    to zawarte w umowie. Ważna jest też sama forma umowy, warto więc dokładnie
    przypomnieć sobie ostatnie przepisy KC w tym zakresie.

    Mam nadzieję, że choć trochę pomogłam
    Sylwia