PracaGrupypl.praca.dyskusje › Za jak pensje można rozważac zostanie w Polsce?

  • 1. Data: 2006-10-26 08:11:35
    Temat: Za jak pensje można rozważac zostanie w Polsce?
    Od: p...@g...com

    Witam grupowiczów.

    Chce rozpocząc dyskusje na temat :za jaka penję miesieczna można
    rozwazyć zostanie w Polsce. Alternatywa jest praca za granicą w
    wiekszości lepiej płatna.
    Czynniki jakie wływaja na to czy zostac czy wyjechac to według mnie
    :wykształcenie, posiadnaie mieszkania lub nie, stan cywilny ,
    zanjomośc jezyków obcych, i oczywiscie pieniądze.
    Uważam ze kwotamissięcznego wynagrodzenia prz jakiej można rozważac
    pozostanie w ojczyżnie to 2400 zl netto ( na rekę).
    Prosze o otwartą dyskusje na ten temat
    Pozdrawiam
    Paaweł

  • 2. Data: 2006-10-26 08:19:47
    Temat: Re: Za jak pensje można rozważac zostanie w Polsce?
    Od: Tomasz Sokólski <a...@N...pl>

    p...@g...com napisał(a):
    > Uważam ze kwotamissięcznego wynagrodzenia prz jakiej można rozważac
    > pozostanie w ojczyżnie to 2400 zl netto ( na rekę).

    To przy założeniu, że masz już własne mieszkanie (spłacone lub w
    zaawansowanym stadium spłacania) i nie masz dzieci, samochodu. W
    większych miastach i przy takich zarobkach nie jest opłacalne już branie
    np. kredytu mieszkaniowego. Ceny dochodzące do 8 000 za m.kw. nie
    zachęcają do zadłużania się i wiązania się z krajem i pracodawcą.

  • 3. Data: 2006-10-26 08:23:23
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    p...@g...com napisał(a):
> [...]
    > Uważam ze kwotamissięcznego wynagrodzenia prz jakiej można rozważac
    > pozostanie w ojczyżnie to 2400 zl netto ( na rekę).

    Za taka kwote - za jaka nie czujesz, ze musisz nadto sie ograniczac....
    Choc jesli wprowadza podatek od braku posiadania dzieci to zona
    zapowiedziala juz dawno, ze nie ma bata, w tym porabanym kraju nie
    zostajemy... Tylko gdzie sie wybrac, do tej pory jedynie na slowacji mi
    sie podobalo, bo dobre jedzenie...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 4. Data: 2006-10-26 08:34:25
    Od: u...@g...pl

    Cześć,

    Konkretną kwotę to ciężko przedstawić. Ja bym powiedział że za
    65% tamtej pensji można rozważyć pozostanie w Polsce.

    W złotówkach to jeden zostanie za 2000, a drugi wyjedzie nawet i przy
    10000

  • 5. Data: 2006-10-26 08:48:58
    Od: p...@g...com

    u...@g...pl napisał(a):
> [...]
    > 65% tamtej pensji można rozważyć pozostanie w Polsce.
    >
    > W złotówkach to jeden zostanie za 2000, a drugi wyjedzie nawet i przy

    Dlamnie osobiśce bedąc kawalerm bez własnego lokum to 2400 wydaje
    sie być minium azeby myslec o kredycie czy dluzszej perspektywie
    mieszkania w Polsce

  • 6. Data: 2006-10-26 08:57:16
    Od: u...@g...pl

    p...@g...com napisał(a):

    > Dlamnie osobiśce bedąc kawalerm bez własnego lokum to 2400 wydaje
    > sie być minium azeby myslec o kredycie czy dluzszej perspektywie
    > mieszkania w Polsce

    Teraz tak. Poza tym jest to kwota za którą nie szukałbyś pracy za
    granicą. A jakby Ci ktoś proponował 3000Euro/msc to 2400PLN byłoby
    wystarczające?

  • 7. Data: 2006-10-26 09:08:34
    Od: p...@g...com

    u...@g...pl napisał(a):

    > Teraz tak. Poza tym jest to kwota za którą nie szukałbyś pracy za
    > granicą. A jakby Ci ktoś proponował 3000Euro/msc to 2400PLN byłoby
    > wystarczające?

    Wystarczjace by bylo, wiadomo jednak ze liczyc czlowiek tez potrafi i
    oferty nie zlekcewazy . I pojawia sie pytanie czy warto tu zdobywa
    dośiadczenie i pozycje fachowca kiedy za granica" bez specjalnych"
    umiejętniści ma sie na stacie wiecej?

  • 8. Data: 2006-10-26 09:19:30
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Tomasz Sokólski napisał(a):

> [...]
    > np. kredytu mieszkaniowego. Ceny dochodzące do 8 000 za m.kw. nie
    > zachęcają do zadłużania się i wiązania się z krajem i pracodawcą.

    Dlateg moim zdaniem warto stosowac zasade oparta o relacje ceny metra
    kwadratowego mieszkania w miejscu gdzie masz pracowac do potencjalnych
    zarobkow.
    Im twoje wynagrodzenie bedzie blizsze cenie metra mieszkania tym IMHO
    wieksze przeslanki za tym aby pozostac.

    --
    pzdr
    robbi

  • 9. Data: 2006-10-26 09:24:16
    Od: p...@g...com

    robbi napisał(a):

> [...]
    > zarobkow.
    > Im twoje wynagrodzenie bedzie blizsze cenie metra mieszkania tym IMHO

    Ciekawa propozycja i wydaje sie byc obiektywna ocena dylematu zostac
    czy jechac.
    Dzinki za pomysł na kryterium oceny

  • 10. Data: 2006-10-26 09:25:14
    Od: "Andrew" <...@...c>

    Witajcie,
    Jakby bylo tak jak piszesz to chyba 80% spoleczenstwa powinno przymierzac
    sie do wyjazdu.
    Z moich doswiadczen wynika, iz w stolicy mozesz wyciagnac bedac specjalista
    kase netto w zakresie 2000-6000zl (IT) zaleznie od poziomu
    wiedzy/doswiadczenia.
    Jednakze gro ludzi dostaje o wiele mniejsze pensje.
    Pozdrawiam,
    Andrzej

    s.com...