PracaGrupypl.praca.dyskusjeZUS a praca na 2 etaty › Re: ZUS a praca na 2 etaty
    From: "Andrzej Bochniak" <b...@k...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ZUS a praca na 2 etaty
    Date: Sun, 24 Mar 2002 07:55:32 +0100

    Uzytkownik "Beny" <b...@p...gazeta.pl> napisal w wiadomosci
    news:a7inr5$2tr$05$1@news.t-online.com...

    > Jak ci niespecjalnie na tej forscie zalezy ja bym olal. Bedziesz mial
    wiecej
    > IMHO chodzenia i wyjasniania niz to warte.

    Wnioskuje stad, ze nie pracujesz w Polsce od co najmniej stycznia 99 (kiedy
    weszla reforma ZUS) bo niestety nie rozumiesz
    pytania i nie wiesz o co chodzi. Nie chodzi tu bynajmniej o wpisy w
    ksiazeczce zdrowia.

    Pytajacemu chodzi o placenie skladek na ubezp. emeryt., rentowe, chorob.
    (ok. 19 % od brutta).
    Jesli kwota zarobkow brutto od poczatku roku przekroczy 64 000 to ok. 16 %
    (emeryt.+rent.) sie juz nie placi do konca roku.
    Jesli on przekroczy w czerwcu to znaczy ze zarabia brutto ok. 12 000,
    a wiec 16 % to ok. 1900 zl. minus podatek 30 % (maleja skladki, rosnie
    podatek).

    A co do meritum.
    W czerwcu prawdopodobnie nadplaci (chyba, ze jedna firma placi np. 30
    czerwca, druga 10 lipca, to moze w drugiej mu nie potraca), w lipcu zglosi w
    obydwu firmach, ze przekroczyl 64 000 i przestana mu naliczac.
    Nadplate odzyska chyba dopiero na poczatku nastepnego roku.

    Nawet gdyby (o dziwo) sam tego nie zglosil, to i tak nie bedzie mial
    wiekszej emerytury bo ZUS to sam wykryje na koniec roku
    i kaze paniom z plac z obydwu firm przeliczyc od nowa skladki za te pol
    roku. Otrzyma zwrot nadplaty bez zadnych odsetek.

    Tez informatyk (m.in. od programu placowego)