PracaGrupypl.praca.dyskusjeZ rekrutacji wrażenia › Re: Z rekrutacji wrażenia
    From: "bublik" <b...@f...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Z rekrutacji wrażenia
    Date: Sat, 11 Feb 2006 21:52:14 +0100

    Użytkownik "Parasol" <a...@k...poczta.killznowu.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dsini8$hf9$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Paweł HR" <p...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > (...)
    > Tutaj chcę zwrócić uwagę na określenie "nieświadoma niekompetencja".
    > Owszem, zdaje sobię sprawę z tego, że dnia którego się spotkaliśmy nie
    > miałem ani 1% wiedzy potrzebnej do realizacji ewentualnych zadań
    > powierzonych mi w razie podjęcia zatrudnienia w Państwa firmie. Jednak
    > musi mi Pan przyznać rację, że w branży jaką jest informatyka nie można
    > polegać na ludziach którzy mają wiedzę.

    Nie no to jest przesada - jesli nie polegac na ludziach z wiedza to na kim ?
    Fajnie, ze chcesz sie uczyc, ale predzej czy pozniej trzeba sie bedzie
    zabrac do pracy.
    Ja sam prowadzilem wiele rekrutacji IT i sa takie projekty gdzie potrzebni
    sa seniorzy z konkretna wiedza na teraz. Sa tez projekty gdzie zaklada sie
    jakis czas na "aklimatyzacje" i wtedy zatrudnia sie np. juniora, ale "z
    pasja i checiami".
    Z ta zmiennoscia IT to tez nie przesadzajmy, wiedza sie czesto zmienia ale
    przewaznie w kwestii znajomosci jakichs narzedzi (wychodza nowe wersje), ale
    pewne teoretyczne podstawy sa "stale" i nie zmienne od 10 lat i wiecej
    (teorie baz danych lub optymalizacji algorytmow).

    Zgodze sie natomiast, ze "gole" testy nie zawsze pozwola wybrac najlepszych
    kandydatow. Sa np. ludzie, ktorzy nie potrafia rozwiazywac testow, a na
    rozmowie kwalifikacyjnej, zapytani o jakis szczegol doskonale daja sobie
    rade tlumaczac to zagodnienie i opowiadajac o swoim doswiadczeniu w tym
    obszarze.

    Zdolnosci interpersonalne wsrod inzynierow sa jak najbardziej potrzebne, bo
    ci ludzie pracuja w grupie i musza umiec dzielic sie wiedza, akceptowac inny
    punkt widzenia i umiejetnie przedstawiac swoj itd. wszystko po to aby
    osiagnac cele przed nimi postawione.

    .