PracaGrupypl.praca.dyskusje › Z rekrutacji wrażenia

  • 1. Data: 2006-02-09 20:46:39
    Temat: Z rekrutacji wrażenia
    Od: "Parasol" <a...@k...poczta.killznowu.onet.pl>

    Witam

    Skoro już się niektórzy dzielą wrażeniami....

    Byłem na rozmowie w firmie Samsung (tak to dla potomnych pisze, mam nadzieje
    ze ktos bedzie umial goglać). Myślałem, że będą trzymać poziom.
    Pofatygowałem się 400km, nieprzespana noc itp... przybyłem punktualnie. Pan
    mniej więcej sprawiający wrażenie guru od pociągania batem spóźnił się 20
    minut. Wręczył dumnie testy i kazał je w godzine rozwiązać. Testy jak dla
    mnie były tak tragicznie proste, że..... no comment. Dla mnie było to rzeczą
    niezrozumiałą. Potem godzina przerwy bo nikt nie miał dla mnie czasu i potem
    elegancka rozmowa, w której wysoki poziom starał się (i udawało mu się w
    miarę) trzymać Pan od HRa.

    O czym były testy i rozmowa nie powiem bo w sumie proszono o to i ze względu
    na dobre wychowanie tajemnicy dochowam (mało ciekawe i tak). Choć zdradzę że
    najtrudniejszym pytaniem jakie usłyszałem było "czym się różni TCP od UDP".

    Po co ta cała opowiastka ?? Bo wytrąciło mnie z równowagi zakończenie tego
    wszystkiego... prosiłem by dano mi w ciągu 2 tygodni (dokładnie ustaliliśmy
    termin) wiadomość czy dostałem się czy nie. Olano mnie, cisza, zero
    kontaktu. Pofatygowałem się i zadzwoniłem, usłyszałem ściemę, że źle
    rozwiązałem testy... nie spałem całą noc, ale wiem co pisałem do jasnej
    ciasnej. Wolałbym szczerość w stylu "uznaliśmy że Pana łysienie utrudni Panu
    interakcje z Teamem" albo "wygląda Pan jak ostatni pijak i żul" (tak mogłem
    wyglądać faktycznie po nocy w busie).

    I to tyle. Prace mam tak czy siak, czego i wam wszystkim życze.

  • 2. Data: 2006-02-09 21:09:01
    Temat: Re: Z rekrutacji wrażenia
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Parasol" <a...@k...poczta.killznowu.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dsg9nh$52c$1@news.onet.pl...

    > tak mogłem wyglądać faktycznie po nocy w busie

    Ja nie jeżdże na odległe rozmowy jak nie zwracaja kosztów dojazdu i noclegu.
    Lepiej od razu rozmawiać tylko z takimi firmami, dla których nie są to
    fanaberie.

    --
    vertret

  • 3. Data: 2006-02-09 21:10:29
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

  • 4. Data: 2006-02-09 21:14:00
    Od: "Nick(i)" <t...@g...pl>

    on 2006-02-09 21:46 Parasol said something like this:
> [...]
    > wyglądać faktycznie po nocy w busie).
    >
    > I to tyle. Prace mam tak czy siak, czego i wam wszystkim życze.

    no coz, mojego męża spotakało podobne potraktowanie ze strony
    headhuntera ktory rekrutowal dla Kayaby.
    wszytsko cudne, jest pan wspanialy, ze slaska do szczecina pojechal, z
    25 osob wybrano jego i jeszcze jedna osobe, potem spotkanie w ustroniu i
    cisza...
    minely umowione 2 tygodnie i nic... zadozwonilismy zeby dowiedziec sie,
    ze wszytskie te peany i zachwyty ze strony goscia z kayaby byly nie
    wazne, a nie odzywali sie bo ..... bo tak :/
    widac takie firmy ktore rekrutuja poprzez HR tak wlasnie traktuja swoich
    przyszlych/niedoszlych pracownikow....

    --
    pozdr
    Nicki

    ED- "czego pragną kobiety?"
    CHRIS O PORANKU - "tego co my tylko w kolorze..."

    http://furia.ovh.org

  • 5. Data: 2006-02-09 21:37:43
    Od: "Ghost" <...@...com>

    Użytkownik "Radio69" <r...@u...com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "vertret" <vertret@@@op.pl> napisał w wiadomości

    > A ja (rozumiejąc ich podejście) odrzucam osoby, które zaproszone na
    > rozmowe kwalifikacyjną
    > pytają o koszty dojazdu.

    Bo masz nature sknery? W czym zatem przejawia sie "rozumiejąc ich
    podejście"?

    > Co do noclegu nie bede sie wypowiadać.

    Nic nie mowiac rzekles.

    > SS

    Hmm...

    Co do zwrotu kosztow - rozmawialem z dwoma Niemieckimi firmami raz w Polsce
    raz u nich - za kazdym razem absolutnie i bezwzglednie placili wszelkie
    koszty, nikt sie nad tym tematem nawet nie zastanawial.

  • 6. Data: 2006-02-09 22:19:17
    Od: "Radio69" <r...@u...com.pl>

  • 7. Data: 2006-02-09 22:34:54
    Od: Marek <n...@p...tu>

    > Pofatygowałem się i zadzwoniłem, usłyszałem ściemę, że źle
    > rozwiązałem testy... nie spałem całą noc, ale wiem co pisałem
    > do jasnej ciasnej.

    Zażartuję - może należało mieć określoną liczbę pomyłek?
    Ale pewnie masz rację - zadzwoniłeś jak nikt nie miał ochoty z
    Tobą gadać i usłyszałeś ściemę. Czego mogłeś się spodziewać.
    Wniosek z całego zdarzenia - chyba by Ci się źle pracowało w tej
    firmie, więc może powinieneś się cieszyć, że trochę straconego
    czasu i kasy na bilet to Twoja jedyna strata? Ta (jak każda)
    sytuacja ma swoje plusy i minusy ;).

    --
    M.

  • 8. Data: 2006-02-10 00:04:28
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dsgb3k$9qj$2@news.onet.pl vertret <vertret@@@op.pl>
    pisze:

    > Ja nie jeżdże na odległe rozmowy jak nie zwracaja kosztów dojazdu i
    > noclegu. Lepiej od razu rozmawiać tylko z takimi firmami, dla których
    > nie są to fanaberie.
    A ja pamiętam, że Ty kiedyś coś pieprzyłeś o równości czy tam
    równouprawnieniu stron na wolnym rynku pracy.
    Po co się teraz produkujesz, ze nie jeździsz na odległe rozmowy (co to
    zresztą znaczy - odległe?).
    Ty im odpisuj, że niech oni do Ciebie przyjadą pogadać, albo daj ogłoszenie,
    że oferujesz taką-a-taką pracę i zainteresowane firmy mogą się zgłaszać
    tu-i-tu w godzinach...
    Wtedy zobaczysz co warte te Twoje teorie.

    Jotte

  • 9. Data: 2006-02-10 06:44:50
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

> [...]
    > tu-i-tu w godzinach...
    > Wtedy zobaczysz co warte te Twoje teorie.

    Równouprawnienie polega nie na tym, że wszyscy MUSZĄ jednakowo robić, ale na
    tym, że wszyscy MOGĄ.
    Ja decyduje a nie ustawodawca, czy jechać gdzieś i na jakich warunkach, więc
    sobie założyłem, że na rozmowy powyżej 399 km jeżdżę tylko wtedy, gdy mam
    zwrócone za nocleg i paliwo.
    Tym firmom, które nie chcą zwracać bardzo grzecznie odpisuje, żeby się
    zameldowali jak będą w mojej okolicy.
    Dzięki temu mam taki wyjazd tylko 2 razy w roku i mam pewność, że nie będzie to
    marnowanie czasu, bo nawet, gdy nie będziemy współpracować to wiedza zdobyta w
    czasie rozmowy procentuje potem.

    --
    vertret

  • 10. Data: 2006-02-10 08:14:30
    Od: "Piotr S." <p...@a...pl>

> [...]
    > Panu interakcje z Teamem" albo "wygląda Pan jak ostatni pijak i żul" (tak
    > mogłem wyglądać faktycznie po nocy w busie).

    To jest standard.
    Tez poprosilem o odpowiedz z Citibanku i mnie olali.

    Piotrek ; GG# 3501692