PracaGrupypl.praca.dyskusjeZ rekrutacji wrażenia › Re: Z rekrutacji wrażenia
    From: "Paweł HR" <p...@v...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Z rekrutacji wrażenia
    Date: 10 Feb 2006 15:44:01 +0100

    Witam,

    Jako osoba odpowiedzialna za rekrutację w firmie, do której odnosi się
    poniższy komentarz chciałbym się do niego ustosunkować.
    Pierwszą sprawą jest potraktowanie Pana podczas wizyty w naszej firmie. Trudno
    mi stwierdzić, czy rzeczywiście doszło do opisanego spoźnienia, dlatego bez
    względu na to prawdopodobieństwo chciałbym Pana za nie bardzo przeprosić.
    Osoba wręczająca Panu testy napewno przedstawiła Panu cel stosowania tego
    narzędzia, jak również tło sytuacyjne procesu rekrutacji. Jestem też
    przekonany, że profesjonalizm i postawa szacunku dla wszystkich kandydatów u
    tej osoby były nienaganne czego potwierdzeniem są wypowiedzi wielu osób
    uczestniczących w rekrutacji do naszej firmy, nawet w sytuacji naszej odmownej
    odpowiedzi.
    Wspomniał Pan o tym, że przyjechał z daleka. Właśnie z tego powodu po
    wypełnieniu testu musiał Pan czekać na rozmowę. Proces rekrutacji w naszej
    firmie jest rozłożony na co najmniej (zależnie od rodzaju stanowiska, na które
    prowadzona jest rekrutacja)3 etapy w pewnych przedziałach czasowych. W związku
    z tym, że chcieliśmy wyjść naprzeciw Pana potrzebom i zaoszczędzić Panu trudu
    kolejnej podróży postanowiliśmy zrealizować wszystkie etapy tego samego dnia.
    Dlatego mniejszym złem było poproszenie Pana o poczekanie 1 godziny, niż
    ewentualne proszenie o ponowne pokonanie dystansu 400 km.

    Kolejnym tematem jest powód odrzucenia Pana kandydatury.
    Stosowane przez nas testy odnoszą się do wiedzy i umiejętności zawodowych i
    stanowią próbkę radzenia sobie z konkretnymi zadaniami w pracy. Ich wyniki
    potwierdza późniejsza efektywność. Są narzędziami dobrze sprawdzonymi i
    potwierdzonymi empirycznie. Dlatego niezależnie od Pana oceny i przypuszczeń
    nigdy powodem odmownej decyzji nie będzie łysienie bądź wygląd zewnętrzny, a
    jedynie diagnoza przyszłego wypełniania roli zawodowej.
    Są jednak sytuacje, gdy brak wiedzy sięga poziomu &#8222;nieświadomej
    niekompetencji&#8221;. Wówczas dana osoba &#8222;nie wie, czego nie wie&#8221;. Stąd
    może
    wynikać różnica miedzy naszą i Pana oceną poziomu trudności testu.

    Ostatnią sprawą jest zarzut naszej nieterminowości w udzieleniu Panu
    odpowiedzi. Podobnie, jak to miało miejsce ze spóźnieniem, zdecydowana
    większość naszych kandydatów otrzymuje od nas odpowiedź w umówionym terminie,
    natomiast jeżeli rzeczywiście doszło do takiej sytuacji, to również bardzo
    Pana za to przepraszam. Mam nadzieję, że sam ten fakt nie zaważy na Pana
    stosunku do naszej firmy.

    Życzę Panu sukcesów w Pana karierze zawodowej oraz samych pozytywnych
    doświadczeń rekrutacyjnych.

    Z poważaniem

    Przedstawiciel Samsung Poland R&D Center