PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie z pracy i opcje?

  • 1. Data: 2005-04-28 19:38:59
    Temat: Wypowiedzenie z pracy i opcje?
    Od: "Aro1979" <a...@n...o2.pl>

    Witam
    Dzisiaj pracodawca oświadczył mi że nie da sie ze mna pracować i że w
    związku z tym odchodze za porozumieniem stron z miesięcznym okresem
    wypowiedzenia! To wszystko odbyło się w postaci rozmowy! Żadnych dokumentów!
    W firmie zatrudniony byłem najpierw od 01.04.04 na 3 miesięcznym okresie
    próbnym a potem dostałem umowe o pracę czyli od 01.07.04. Aż do dzisiajszego
    oświadczenia! Jakie mam prawa co mi się należy a co mi się nie należy? W tym
    okresie byłem dwa dni na urlopie! Jak się najlepiej zachować w takiej
    sytuacji? Co zrobić aby jednak nie być na tym do końca stratnym? Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2005-04-28 19:49:46
    Temat: Re: Wypowiedzenie z pracy i opcje?
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d4re42$daf$1@news.onet.pl Aro1979
    <a...@n...o2.pl> pisze:

> [...]
    > należy a co mi się nie należy? W tym okresie byłem dwa dni na urlopie!
    > Jak się najlepiej zachować w takiej sytuacji? Co zrobić aby jednak nie
    Czekać. Nic nie robić (ew. przygotować dyktafon).
    I taki drobiazg - jak za porozumieniem stron, to nie za wypowiedzeniem (i
    odwrotnie). Znajomośc KP się kłania.

    Jotte

  • 3. Data: 2005-04-28 19:51:25
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Dzisiaj pracodawca o?wiadczył mi że nie da sie ze mna pracować i że w
    > zwi?zku z tym odchodze za porozumieniem stron z miesięcznym okresem
    > wypowiedzenia! To wszystko odbyło się w postaci rozmowy! Żadnych dokumentów!

    Nie podpisuj zadnego porozumienia stron. Ani się waż. To on ma ci dac
    wypowiedzenie i ma na nim napisać powód zwolnienia.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2005-04-28 20:09:35
    Od: Domin <d...@o...pl>

    On Thu, 28 Apr 2005 21:38:59 +0200, "Aro1979"
    <a...@n...o2.pl> wrote:

    >Witam
    >Dzisiaj pracodawca oświadczył mi że nie da sie ze mna pracować
    Zastanow sie czy moze Ci zarzucic jakies powazne uchybienia w
    wykonywaniu pracy. Jesli tak, to lepiej przyjac taka oferte niz
    swiadectwo pracy z dyscyplinarka.
    Jesli nie ma podstaw do dyscyplinarki to za nic nie podpisuj zadnego
    wypowiedzenia.
    > i że w
    >związku z tym odchodze za porozumieniem stron z miesięcznym okresem
    >wypowiedzenia! To wszystko odbyło się w postaci rozmowy! Żadnych dokumentów!
    Wypowiedzenie ze strony pracodawcy "musi" byc na papierze.
    Poza tym jak przeciagniesz sprawe do poniedzialku to pamietaj ze na
    1-dno miesiecznym okresie wypowiedzenia bedziesz pracowal do konca
    czerwca. Wiec moze z nim jutro o tym nie dyskutowac tylko do tematu
    wrocic w poniedzialek, albo wogole olac sprawe i pracowac dalej.
> [...]
    >sytuacji? Co zrobić aby jednak nie być na tym do końca stratnym? Pozdrawiam!
    Wow.. to masz jeszcze jedna karte przetargowa.. niewykozystany urlop
    za zeszly rok. Do konca marca powiniens byl wykozystac 9/12 rocznego
    urlopu -2 dni (czyli caly urlop wypracowany przez Ciebie w 2004). A
    teraz to w zasadzie juz za pozno i pracodawca zalega Ci z ekwiwalentem
    za ten urlop. Mozesz mu przypomniec teraz zeby Ci zaplacil, albo jak
    ccesz mu dokopac to zapros PIP.
    Pozdrawiam
    Dominik

  • 5. Data: 2005-04-28 20:20:30
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Czekać. Nic nie robić (ew. przygotować dyktafon).
    > I taki drobiazg - jak za porozumieniem stron, to nie za
    > wypowiedzeniem (i odwrotnie). Znajomośc KP się kłania.

    A ja podałbym radę nieco inną chyba:
    Wyciągnąć wnioski na przyszłość i poprawić się.
    Jeżeli potraktuje to jak naukę - nie będzie stratny do końca :)

    J.K.
    --
    ====== kilka ofert zatrudnienia: www.zapraszam.pl/praca/ ======
    1 września o 12.00 Warszawa, Meissnera 5 - otwarcie jubileuszowej

  • 6. Data: 2005-04-28 20:23:39
    Od: Piotr <a...@a...mil.pl>

    Aro1979 wrote:
    > Jak
    > się najlepiej zachować w takiej sytuacji? Co zrobić aby jednak nie być na
    > tym do końca stratnym?

    Porozumienie stron jak sama nazwa wskazuje wymaga obopólnej zgody, więc
    poprostu nie zgadzaj się na takie rozwiązanie i nic nie podpisuj - wtedy to
    firma wypowie Ci umowę o pracę i będziesz do przodu o kasę za okres
    wypowiedzenia (a jak mają Cię bardzo dość to może nawet ze świadczenia
    pracy w czasie wypowiedzenia zwolnią). Niezależnie od tego czy podpiszesz
    porozumienie stron czy to firma wypowie umowę należy ci się także zaległy
    urlop.
    Weź tylko pod uwagę jedną sytuację - jeśli odwaliłeś coś takiego że
    pracodawca miałby podstawę żeby cię zwolnić dyscyplinarnie to wtedy
    rzeczywiście lepiej załatwić sprawę honorowo i podpisać porozumienie stron
    niż robić sobie plamę w życiorysie.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2005-04-28 20:26:58
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 28 Apr 2005 21:38:59 +0200, "Aro1979"
    <a...@n...o2.pl> zakodował:

    >związku z tym odchodze za porozumieniem stron z miesięcznym okresem
    >wypowiedzenia!

    Powiedział "proponuję porozumienie stron" (wtedy musisz się zgodzić,
    żeby zadziałało) czy "wypowiadam umowę" (ale wtedy powinno być na
    piśmie)?
    Tak czy inaczej - jak nie było świadków, to nie do udowodnienia - więc
    formalnie nic się nie zdażyło.

    >próbnym a potem dostałem umowe o pracę czyli od 01.07.04.

    Na jaki czas?

    >Jak się najlepiej zachować w takiej
    >sytuacji?

    Weź jutro urlop na żądanie - pracodawca nie może zwolnić Cię gdy
    jesteś nieobecny w pracy a nieobecność jest usprawiedliwiona. A jeżeli
    nie dostaniesz jutro wypowiedzenia, to pracujesz przynajmniej do końca
    czerwca.

    Na porozumienie stron się nie zgadzaj (sporo na tym byś stracił). A
    jak już dostaniesz wypowiedzenie, to napisz co na nim stoi - to
    zobaczymy, jak jest "mocne" i zgodne z prawem.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 8. Data: 2005-04-28 20:33:52
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:1076975458.20050428222030@nie.pisz.tu Jan Kowalski
    <J...@n...pisz.tu> pisze:

    > A ja podałbym radę nieco inną chyba:
    Ależ proszę uprzejmie, to wolny kraj i udzielanie tylko niektórych porad
    jest koncesjonowane.

    > Wyciągnąć wnioski na przyszłość i poprawić się.
    Skąd wnioskujesz, że to on (autor wątku) miałby sie poprawiać?

    > Jeżeli potraktuje to jak naukę - nie będzie stratny do końca :)
    Naukę, oczywiście, wyciągnąc warto i należy, choć nie jestem pewien, czy o
    takiej samej nauce myślimy.
    Ale ograniczyć straty w rzeczonej sytuacji można i bez tego.

    Jotte

  • 9. Data: 2005-04-28 21:22:05
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Skąd wnioskujesz, że to on (autor wątku) miałby sie poprawiać?
    Z tego, że nie powiedział, iżby pracodawca nie miał słuszności. :)

    > Naukę, oczywiście, wyciągnąc warto i należy, choć nie jestem pewien,
    > czy o takiej samej nauce myślimy.
    Pewnie nie.

    J.K.

  • 10. Data: 2005-04-28 21:53:54
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:452417908.20050428232205@nie.pisz.tu Jan Kowalski
    <J...@n...pisz.tu> pisze:

    > Z tego, że nie powiedział, iżby pracodawca nie miał słuszności. :)
    No - nie powiedział też, że tzw. pracodawca słuszność miał, ani że on sam
    jej nie miał. Logicznie rzecz biorąc należałoby albo przyjąć, że wątkodawca
    mówi prawdę i odnieść się do jego stanowiska, albo uznać, że nie wiadomo
    jaka jest prawda i wtedy milczeć lub spróbować dopytać.

    Jotte