PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie umowy przez pracodawce Pomocy !!!!

  • 11. Data: 2004-07-11 13:44:07
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy przez pracodawce Pomocy !!!!
    Od: l_nino <l...@g...peel>

    Użytkownik Pawłowski Piotr napisał:

    > Dokładnie.Tylko likwidacja stanowiska. W innym wypadku uzasadnienie "z
    > przyczyn ekonomicznych" jest zbyt ogólnikowe (no chyba , że firma upadła).
    > Należy pamietać , że jeżeli pracodawca reaktywuje stanowisko w ciągu roku od
    > momentu likwidacji to masz pierszeństwo w objęciu tej posady.

    Pracodawca reaktywuje to stanowisko zaraz po zwolnieniu poprzednika i da
    nowej osobie inny zakres czynnosci. I bedzie mu mozna "skoczyc" w
    sadzie, bo zaden z pracownikow ani nowy pracownik nie powie, ze robi co
    innego niz ma napisane w u-zl.

    --
    Pozdrawiam!
    Piotr

  • 12. Data: 2004-07-12 06:40:51
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    > Tylko, jeżeli firma podpada pod ustawę o szczególnych zasadach
    > rozwiązywania umowy o pracę (czyli gdy zatrudnia ponad 20 osób na
    > umowę o pracę).

    w uzupełnieniu, zatrudniała w stanie na 1 stycznia obecnego roku (a nie w
    momencie zwolnienia)

    gromax

  • 13. Data: 2004-07-12 06:58:21
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    Katalizator napisał (nie 11. lipca 2004 11:47):
    > ....pojawienia sie w UP (brak prawa do zasilku!!!)

    nie zupełnie brak, tylko jezeli przysługuje prawo do zasiłku, a stosunek
    pracy został rozwiązany na podstawie porozumienia stron (bodajże artykuł 30
    par 1 pkt 1 ) to zasiłek się przyznaje po trzech miesiącach (a nie od razu)
    na trzy miesiące (a nie na 6)

    pzdr
    gromax

  • 14. Data: 2004-07-12 07:07:40
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Użytkownik "gromax" <g...@W...interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    30
    > par 1 pkt 1 ) to zasiłek się przyznaje po trzech miesiącach (a nie od

    Nie na 6, nie na 3... Tylko na okres pomniejszony o okres nieprzysługiwania
    (czyli o 3 miesiące) - a zasiłek może przysługiwać przez 6, 12 lub 18
    miesięcy.

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 15. Data: 2004-07-12 07:34:46
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    Waldemar Bulkowski napisał (pon 12. lipca 2004 09:07):

    > Nie na 6, nie na 3... Tylko na okres pomniejszony o okres
    > nieprzysługiwania (czyli o 3 miesiące) - a zasiłek może przysługiwać przez
    > 6, 12 lub 18 miesięcy.

    Zwykle przyznawane są na pół roku, stąd mój skrót myślowy. a saram się
    podchodzic raczej praktycznie niż teoretycznie do tematu "praca"

    > 3mcie się.

    gromax

  • 16. Data: 2004-07-12 11:00:39
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    > Zwykle przyznawane są na pół roku, stąd mój skrót myślowy. a saram się
    > podchodzic raczej praktycznie niż teoretycznie do tematu "praca"

    Ech.... Dalej się upiera :) Dobra, już tłumaczę dokładniej. Okres pobierania
    zasiłku zależy od miejsca zamieszkania. Są rejony, w których jest zasiłek 6
    miesięcy, są rejony gdzie jest 12 miesięcy, i są takie gdzie jest 18
    miesięcy. U mnie "zwykle" dają 12 miesięcy. Jeśli więc piszesz na grupę
    dyskusyjną to nie pisz że "to zasiłek się przyznaje po trzech miesiącach (a
    nie od > >> razu)> >> na trzy miesiące (a nie na 6)" bo nie wiesz gdzie ten
    ktoś mieszka. A "skrót myślowy" w tak poważnych sprawach nie jest
    wskazany... Ktoś może stwierdzić, że na 3 miechy to nie warto mu się
    rejestrować, a na jego terenie miałby 9, albo i 15...

    3mcie się.

    --
    Waldemar Bulkowski
    PUP Legnica Filia Chojnów