PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie a nowa praca - ciekawe.

  • 1. Data: 2002-02-12 14:43:53
    Temat: Wypowiedzenie a nowa praca - ciekawe.
    Od: "mex333" <m...@p...onet.pl>

    Kolega dostał wypowiedzenie z przyczyn ekonomicznych,
    3 miesięczne + 1 odprawa. Znalazł pracę, ale
    obecny pracodawca nie chce puscic go wcześniej
    niż po okresie ustawowym 3 miesięcznym. Dziwne,
    zaoszczędziłby na odprawie...

    Jak najmniej boleśnie przejść do nowej pracy w okresie wypowiedzenia ?
    Czy porzucenie pracy jest tu rozwiązaniem czy macie lepsze pomysły ?

    pzdr.
    mex.

  • 2. Data: 2002-02-12 14:57:33
    Temat: Re: Wypowiedzenie a nowa praca - ciekawe.
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "mex333" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > obecny pracodawca nie chce puscic go wcześniej
    > niż po okresie ustawowym 3 miesięcznym. Dziwne,
    > zaoszczędziłby na odprawie...

    Widocznie jest potrzebny firmie. Pracodawca ma prawo.

    > Jak najmniej boleśnie przejść do nowej pracy w okresie wypowiedzenia ?
    > Czy porzucenie pracy jest tu rozwiązaniem czy macie lepsze pomysły ?

    To nie jest bezboleśnie. Zero odprawy, nieciekawie w papierach i do tego
    mogą po sądach ciągać.
    Może pracodawaca spóźnia się z wypłatą albo narusza inne podstawowe
    obowiązki? Wtedy można rozwiązać umowę bez zachowania okresu
    wypowiedzenia z winy pracodawcy.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 3. Data: 2002-02-12 16:48:58
    Od: "plitkin" <p...@i...pl>

    Niech wezmie urlop - rok dopiero sie zacza, napewno ma jeszcze
    niewykorzystany.

  • 4. Data: 2002-02-12 20:40:43
    Od: "svobo" <s...@p...pl>

    1/ należaloby wykorzystać urlop zaległy i należny za 2002r. - ale pracodawca
    może się na wykorzystanie urlopu w czasie wypowiedzenia nie zgodzić (wtedy
    ekwiwalent pieniężny),
    2/przekazać powierzony majatek wyznaczonej osobie ( na piśmie) - ale
    pracodawca może zwlekać z wyznaczeniem osoby przejmujacej (ważne bo mogą
    wrobić),
    3/ zakończyć na jakimś etapie wykonywanie zleconych zadań i przekazać te
    zadania do realizacji innej osobie - ale pracodawca może zwlekać w
    wyznaczeniem osoby przejmujacej realizacje tych zadań. Tu trzeba uważać: bo
    jeśli zaprzestanie realizacji powierzonego zadania narazi pracodawce na
    straty to może żadać naprawienia poniesionej szkody (włóczenie po sądach),

    Jeżeli ww. pkt a przynajmniej pkt. 2 i 3 zastały wykonane, i nowe stanowisko
    pracy (nowy pracodawca) jest WARTE POŚWIETEŃ to można starą robote porzucić.
    Otrzymane od starego pracodawcy świadectwo pracy będzie z wpisem, że
    stosunek pracy został rozwiązany z winy pracownika. Teraz należy
    przeanalizować jakie to ma znaczenie. Jeśli w przyszłości bedzie się innym
    osobą przedstawiać CV to i tak ( no, przy obowiązujących na dziś standartach
    pisania CV) nie zamieści się w nim info w jaki sposób został obecny stosunek
    pracy rozwiązany. W trakcje przyszłych rozmów kwalifikacyjnych będzie można
    (jeśli zajdzie taka konieczność) te sprawe wyjaśnić. Dla mnie, pokazanie
    wypowiedzenia (z info o likwidacji stanowiska pracy) i umowy o prace z nowym
    pracodawcą (zawartą w czasie trwania tego wypowiedzenia), jest wystarczajace
    to zrozumienia motywów postepowania pracownika. No może zapytał bym, czy
    rozwiązanie stosunku pracy z winy pracownika wywołało jakieś działania
    prawne pracodawcy (chodzi o sądy).
    Nie namawiam do porzucenia pracy - jest to najgorszy sposób rozwiazania
    stosunku pracy - ale jeśli nowa,WARTA POŚWIĘCEŃ, robota ma "uciec", to
    trzeba się dobrze zastanowić co robić.
    - za 3 miesiące może być o prace jeszcze trudniej,
    - w okresie 3 miesięcy może zostać cofniete te wypowiedzenie bo zacznie sie
    robić z Polski Ameryka jeśli wierzyć Milerowi,
    - itd.

    Realnych rozwiązań tej sytuacji jest kilka, ale zależą one od związanych z
    nią uwarunkowań.
    Życze trafnych decyzji
    svobo

  • 5. Data: 2002-02-14 07:42:23
    Od: "mex333" <m...@p...onet.pl>

    Poszukuję wiadomosci lub gotowe prace na tematy
    -dobór turbosprężarek do silników benzynowychi diesla
    -nowe systemy zasilania silników diesla

  • 6. Data: 2002-02-14 10:56:19
    Od: "svobo" <s...@p...pl>

    > :)
    Infor (www.infor.pl) ma taki miesięcznik "Controling i rachunkowość
    zarządcza w firmie"
    Czasami tam piszą "po ludzku"

  • 7. Data: 2002-02-14 11:23:46
    Od: "Kemoth" <k...@e...com.pl>

    ake a look at this great soft porn site !!

    http://www.coedtease.com/md/bn/freexxxpics.html

    have fun

    xxx
    xhopzquezbuvbwxbesxrmdsjlqjhkyetlpgvmodfrjtgvjtnieuk
    fmhvldjsqhddrxcvyttpqctwhexloquzlkicoouborctiiywoucc
    ogqynutnnfvullitkyqmksklzuwglfombwkvsvsovvubhdqtrjtj
    hwozkkqftoonuzwsbueigqpbdzrubtcwisxfeefbsimzlryyqfnp
    hqdbfovrefmksuwuyclckbtsqxquqoefsuijojofqtwdqqvokghn
    bhumcttnglowefchlxgdekekfsgifqqrsoyzjgglojckgwhbzthf
    kfhnopmvzjlwqkrcfkyutwepqvvyimbgzedrxvywlinjyikoffww
    bmefzdriqnzbpjpgkxcgfrvkuwldctwznrmzbtsjbmnjwuomelhr
    wkhhiphqlcvkjcpuiuvktvbzmmzqjwxbfmuiszivxesjsfwjogxt
    weysbmuzetkzubgtdpyngcjfsnrmkexppyqihuuwrqelibnwszom
    bvseppmxnnticunounznebpdkoozpqomymsolyrmnlgelezggpgg
    rndttphjydkhqzfrkeqxdwkkvpneidlhkpdfyfohyxlrtndtrsub
    xwbhmrlbrcoyntbftkiztqdnzyjcleoqpmeemwfrxokofogotfmu
    nsumylvzuzimvtogztfxtoyinoebqrxzjtxkiylsxumigrgwgvum
    vcdoshflzuowmhwbtndoybmynibihqmeuftowgtnorh

    POST
    From: t...@y...com
    Newsgroups: soc.history.science,alt.emircpih.sport.fag-bashing,a
    t.gesellschaft.studium,alt.food.vegan.science,swnet.
    sys.amiga,fido7.ru.espanol,alt.h.i.p.c.r.i.m.e.busin
    ess,alt.tv.another-world,seattle.business,alt.fr.cal
    va,bionet.organisms.urodeles,hannet.ml.linux.rutgers
    .linux-sound,hun.lists.hix.mobil,uw.sys.amiga,alt.de
    cember
    Subject: college girls

  • 8. Data: 2002-02-14 11:48:16
    Od: "svobo" <s...@p...pl>

    > zakladam dzialalnosc gospodarcza. chce zeby adresem firmy byl
    > moj adres domowy. mieszkam z rodzicami. co mam pokazac w urzedzie
    > jako tytul prawny do lokalu ? spisywac z rodzicami umowe o wynajem?
    > jezeli tak - dajmy na to umowa na 2000netto, ja sobie to wrzucam w
    > koszta, skarbowka sie nie przyczepi ? troche to dziwne.

    ale dla rodzica te 2k jest przychodem

  • 9. Data: 2002-02-14 15:58:20
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "svobo" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Czasami tam piszą "po ludzku"

    :-) thx.

    Pozdrawiam

    Chester EM

  • 10. Data: 2002-02-14 16:49:34
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Mam zapytanie do szanownych grupowiczów . Czy wie ktoś jak załatwić jakąś
    prace za granicą naszego kraju . Chodzi mi o prace na wakacje , bo jestem
    studentem i tylko wtedy mam czas .