PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie ...

  • 1. Data: 2005-07-22 12:31:57
    Temat: Wypowiedzenie ...
    Od: "Benek" <o...@c...barg.cy>

    Witam
    Po wstępnych rozmowach z moim pracodawca zlozylem wypowiedzenie za
    porozumieniem stron w dniu 18.07. W zwiazku z tym mam pare pytan.
    1) Do kiedy maja dac mi odpowiedz jesli data rozwiazania umowy jest 31.08
    2) Czy zlozenie takowego wypowiedzenia jest rownowazne ze zlozeniem
    normalnego wypowiedzenia
    3) Jak liczy sie czas pracy do wypowiedzenia od pierwszej umowy czy od umowy
    na czas okreslony
    4) Moze ma ktos dobra rade jak skrocic 3 miesieczny okres wypowiedzenia ;) ?

    Dziekuje za wszystkie cenne porady i wskazowki.

    BENIUCHNA

  • 2. Data: 2005-07-22 13:20:31
    Temat: Re: Wypowiedzenie ...
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dbqovt$ern$1@opal.futuro.pl Benek
    <o...@c...barg.cy> pisze:

    > Po wstępnych rozmowach z moim pracodawca zlozylem wypowiedzenie za
    > porozumieniem stron
    Kłamiesz. Niczego takiego nie złożyłeś, bo takie coś nie istnieje.

    > 1) Do kiedy maja dac mi odpowiedz
    Do miesiąca.

    > 2) Czy zlozenie takowego wypowiedzenia jest rownowazne ze zlozeniem
    > normalnego wypowiedzenia
    Nie złożyłeś żadnego wypowiedzenia. Zaproponowałeś rozwiązanie umowy o pracę
    w trybie art. 30 §1 pkt 1 KP.

    > 3) Jak liczy sie czas pracy do wypowiedzenia od pierwszej umowy czy od
    > umowy na czas okreslony
    Art. 36 KP

    > 4) Moze ma ktos dobra rade jak skrocic 3 miesieczny okres wypowiedzenia
    Art. 36 § 6

    Jotte

  • 3. Data: 2005-07-22 13:20:34
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    > Witam
    > Po wstępnych rozmowach z moim pracodawca zlozylem wypowiedzenie za
    > porozumieniem stron w dniu 18.07. W zwiazku z tym mam pare pytan.
    1) niewiem.

    > 2) Czy zlozenie takowego wypowiedzenia jest rownowazne ze zlozeniem
    > normalnego wypowiedzenia
    Jeśli w dokumencie napisałeś by w przypadku braku zgody pracodawcy na
    porozumienie stron, dokument traktować jak rozwiązanie umowy za wypowiedzeniem
    to tak; jeśli tak nie napisałeś to nie.

    > 3) Jak liczy sie czas pracy do wypowiedzenia od pierwszej umowy czy od umowy
    > na czas okreslony
    Sumaryczny czas pracy u tego pracodawcy.
    Jak były przerwy, to przerwy odliczasz, ale umowę z przed przerwy wliczasz.

    stokrotka

  • 4. Data: 2005-07-22 13:34:40
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 22 Jul 2005 14:31:57 +0200, "Benek"
    <o...@c...barg.cy> zakodował:

    >zlozylem wypowiedzenie za
    >porozumieniem stron

    Nie ma czegoś takiego - ALBO porozumienie ALBO wypowiedzenie.

    >1) Do kiedy maja dac mi odpowiedz jesli data rozwiazania umowy jest 31.08

    Nie muszą odpowiadać ani na wypowiedzenie, ani na prośbę o
    porozumienie.

    >2) Czy zlozenie takowego wypowiedzenia jest rownowazne ze zlozeniem
    >normalnego wypowiedzenia

    Nie wiem, co złożyłeś - wypowiedzenie != porozumienie.

    >3) Jak liczy sie czas pracy do wypowiedzenia od pierwszej umowy czy od umowy
    >na czas okreslony

    Sumaryczny czas pracy u danego pracodawcy na umoę o pracę.

    >4) Moze ma ktos dobra rade jak skrocic 3 miesieczny okres wypowiedzenia ;) ?

    Poprosić pracodawcę - można skrócić okres wypowiedzenia, jeżeli
    obydwie strony na to się zgodzą.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2005-07-22 14:36:36
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:3312e1h7gg7hfl1v0ef4gmbd7aln9j879q@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

    > Możesz podać podstawę prawną?
    Spotkałem sie gdzieś z opinią, że kierownik zakładu pracy stanowi na jego
    terenie władzę administracyjną i wewnętrzne sprawy załatwiane są w trybie
    KPA. To było chyba jakieś orzeczenie czy cóś takiego, nie pamiętam.
    Przynajmniej w jednym z moich miejsc zatrudnienia zasada ta jest
    przestrzegana.
    Jednak za 100% istnienie konkretnej podstawy prawnej nic sobie w tej chwili
    uciąć nie dam. ;)

    Jotte

  • 6. Data: 2005-07-22 14:36:36
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 22 Jul 2005 15:20:31 +0200, "Jotte"
    <t...@W...pl> zakodował:

  • 7. Data: 2005-07-22 16:11:50
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 22 Jul 2005 16:36:36 +0200, "Jotte"
    <t...@W...pl> zakodował:

    >Spotkałem sie gdzieś z opinią, że kierownik zakładu pracy stanowi na jego
    >terenie władzę administracyjną i wewnętrzne sprawy załatwiane są w trybie
    >KPA. To było chyba jakieś orzeczenie czy cóś takiego, nie pamiętam.

    Ciekawa opinia - co administracji do moich stosunków z moim
    pracownikiem?

    A co, wg tej opinii, się dzieje, gdy pracodawca nie odpowie na
    wypowiedzenie? A co się dzieje, gdy nie odpowie na prośbę o
    rozwiązanie umowy za porozumieniem?

  • 8. Data: 2005-07-22 16:39:04
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:3k62e15h9qj5vb38koldh6igng5adone1p@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

    > Ciekawa opinia - co administracji do moich stosunków z moim
    > pracownikiem?

    Myslę, że chodzi jedynie o tryb (w tym terminy) załatwiania spraw.

    > A co, wg tej opinii, się dzieje, gdy pracodawca nie odpowie na
    > wypowiedzenie? A co się dzieje, gdy nie odpowie na prośbę o
    > rozwiązanie umowy za porozumieniem?
    A co jak jak pracownik postąpi tak samo?

    Przy okazji to w tej kwestii:
    <cit>
    >3) Jak liczy sie czas pracy do wypowiedzenia od pierwszej umowy czy od
    umowy
    >na czas okreslony
    Sumaryczny czas pracy u danego pracodawcy na umoę o pracę.
    </cit>
    przydałoby się nieco szersze i precyzyjniejsze ujęcie, zgodnie z pełnym
    brzmieniem art. 36 KP.

    Jotte

  • 9. Data: 2005-07-22 17:36:07
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 22 Jul 2005 18:39:04 +0200, "Jotte"
    <t...@W...pl> zakodował:

    >A co jak jak pracownik postąpi tak samo?

    To ja pytam "co"? Bo nie wiem, co brak odpowiedzi mógłby zmienić.

> [...]
    ></cit>
    >przydałoby się nieco szersze i precyzyjniejsze ujęcie, zgodnie z pełnym

    Po co? Pytanie było czy od pierwszej umowy, czy od początku umowy na
    czas określony - więc na takie odpowiadałem.

  • 10. Data: 2005-07-22 17:36:28
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:egb2e1l7vmp30q7dj51ubatdctjjfjfgv1@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

    > To ja pytam "co"? Bo nie wiem, co brak odpowiedzi mógłby zmienić.
    Czas trwania i prawidłowść przeprowadzenia procedury. I to do absurdalnych
    wartości w obie strony.

    > Po co? Pytanie było czy od pierwszej umowy, czy od początku umowy na
    > czas określony - więc na takie odpowiadałem.
    I odpowiedziałeś:
    > Sumaryczny czas pracy u danego pracodawcy na umoę o pracę.
    A to tylko częśc prawdy, bo istnieją sytuacje, że zalicza sie także okres
    pracy u poprzedniego pracodawcy. Przeczytaj.

    Jotte