PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie.

  • 1. Data: 2002-03-25 08:02:29
    Temat: Wypowiedzenie.
    Od: "robertc" <c...@p...pl>

    Witam.
    Zostal mi ostatnio zadany pewien problem teoretyczny:
    Mamy umowe na czas okreslony do dnia (31.01). Pracodawca chce podpisuje nowa
    umowe ze mna jednak dnia 20.01 (czyli 10 dzni przed zakonczeniam starej). Ja
    ta umowe podpisuje dnia 25.01. I teraz np. dnia 25.01 dostaje lepsza oferte
    pracy i co teraz. Czy moge wypowiedziec ta nowa umowe ostatniego dania
    stycznia tak aby rozpoczac nowa od razu z wypowiedzeniam. Albo co zrobic
    zeby pracowac tylko miesiac z nowa umowa. Ugoda odpada.

    Dzieki i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2002-03-25 09:45:15
    Temat: Re: Wypowiedzenie.
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "robertc" <c...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stycznia tak aby rozpoczac nowa od razu z wypowiedzeniam. Albo co zrobic
    > zeby pracowac tylko miesiac z nowa umowa. Ugoda odpada.

    Umowy na czas określony poniżej 6 miesięcy wogóle nie można wypowiedzieć.
    Podpis ma swoją wagę. Pozostaje Ci tylko porzucenie pracy z wszystkimi tego
    konsekwencjami.

    Wiesiek

  • 3. Data: 2002-03-25 09:56:46
    Od: "robertc" <c...@p...pl>

    Problem byl teoretyczny, ale odniose go do rzeczywistosci tak jak dzialo by
    sie to w chwili obecnej.

    Mamy umowe na czas okreslony do dnia (31.03). Pracodawca chce podpisuje nowa
    umowe ze mna jednak dnia 20.03 (czyli 10 dni przed zakonczeniam starej). Ja
    ta umowe podpisuje dnia 20.03. I teraz np. dnia 25.01 dostaje np. lepsza
    oferte
    pracy (tak ze chcialbym sie wycofac) i co teraz. Czy moge wypowiedziec ta
    nowa umowe ostatniego dania
    marca tak aby rozpoczac nowa od razu z wypowiedzeniam. Albo co zrobic
    zeby pracowac tylko miesiac (okres wypowiedzenia) z nowa umowa. Dokladnie to
    czy moge w tej sytuacji 29.03 zlozyc wypowiedzenie umowy ktora wchodzi w
    zycie 01.04, tak aby od 01.05 byc wolnym zgodznie z prawem?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-03-25 09:58:19
    Od: "robertc" <c...@p...pl>

    Pomylka: I teraz np. dnia 25.03 dostaje np. lepsza oferte

  • 5. Data: 2002-03-25 13:33:43
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    . Czy moge wypowiedziec ta
    Dokladnie

    Przecież Ci pisałem że umowy na czas określony (jak się domyslam mniej niż 7
    miesięcy), nie można wypowiedzieć, ani Ty ani Pracodawca. Taka umowa jest
    niewypowiadalna i jesteście na siebie skazani. Mozesz ja tylko wypowiedzieć
    w trybie natychmiastowym gdy pracodawca zalega z wypłatą wynagrodzenia za
    pracę, a on w trybie dyscyplinarnym.
    Możecie ją też rozwiazać za porozumieniem stron.
    Praktycznie jeżeli ją już podpisałeś, to nie masz wyjścia.

    Wiesiek

  • 6. Data: 2002-03-25 15:25:09
    Od: "robertc" <c...@p...pl>

    Ok.
    A co gdy nowa umowa bedzie na czas nieokreslony. To czy moge wypowiadac
    umowe zanim on sie zacznie. Np. nowa umowa o prace podpisuje dnia 25.03 i
    praca zaczyna sie 01.04 a ja moge wypowiedziec ja 30.03. ONA JESZCZE NIE
    TRWA, TRWA STARA NA CZAS OKRESLONY DO DNIA 30.03.

    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2002-03-25 19:47:29
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

> [...]
    > praca zaczyna sie 01.04 a ja moge wypowiedziec ja 30.03. ONA JESZCZE NIE
    > TRWA, TRWA STARA NA CZAS OKRESLONY DO DNIA 30.03.

    Oczywiście że taką mozesz wypowiedzieć. Okres wypowiedzenia będzie się
    liczył od 1.04

    Wiesiek

  • 8. Data: 2002-03-26 06:39:19
    Od: "robertc" <c...@p...pl>

    Dzieki.
    Wlasnie nie bylem tego pewnien czy moge wypowiedziec cos co sie jeszcze nie
    zaczelo.

    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2002-03-26 12:40:22
    Od: "fotech" <u...@f...onet.pl>

    > Wlasnie nie bylem tego pewnien czy moge wypowiedziec cos co sie jeszcze
    nie
    > zaczelo.

    Mozesz rozwizac umowe o prace w ciagu 3 dni od jej zaczecia i nie liczy sie
    to jako porzucenie - tylko nie wiem, czy w przypadku, jak wczesniej juz tam
    pracowales tez ta zasada ma zastosowanie.
    Wojtek

  • 10. Data: 2002-03-26 12:57:58
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "fotech" <u...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tam
    > pracowales tez ta zasada ma zastosowanie.

    Na jakiej podstawie?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775