PracaGrupypl.praca.dyskusjeWynagrodzenie › Re: Wynagrodzenie
    From: " leszek" <s...@N...poczta.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wynagrodzenie
    Date: Fri, 19 Jul 2002 16:52:30 +0000 (UTC)

    Robi <y...@w...pl> napisał(a):

    > W najblizszym czasie udaje sie na rozmowe kwalifikacyjna do agencji
    > reklamowej. Zastanawiam sie co powiedziec gdyby padlo pytanie odnosnie
    > mojego wynagrodzenia. Nigdy wczesniej nie pracowalem wiec nie wiem jaka sume
    > nawet w przyblizeniu moglbym wymienic. Jesli sie uda to praca bedzie typu
    > raczej biurowego i bedzie wymagała ode mnie obecnosci w firmie od PN do PT
    > po 9 godzin dziennie. Mam jeszcze jedno pytanie - gdybym podał np. zbyt
    > niską stawkę i na taką zgodzi się rozmówca (bo jak by miał się nie zgodzic
    > ;) to jaka mam potem mozliwosc jej podwyzki?

    W firmach (przynajmniej porządnych) jest tak, że jak szukają pracownika na
    określone stanowisko to na ogół z góry wiedzą, ile chcą zapłacić. Jakieś
    negocjacje są możliwe, ale na przykład w zakresie 10 %. Jeśli pytają się,
    jakie są twoje oczekiwania płacowe to w celu skonfrontowania twoich oczekiwań
    z ich możliwościami. Więc nie jest istotne, co powiesz, pod warunkiem, że nie
    będzie to drastycznie odbiegać od tego, co może dac firma.

    Zdecydowanie jednak radzę zorientować się, jak na rynku kształtują się płace
    na stanowisku o które się ubiegasz, ułatwi to rozmowę. Takie porównania chyba
    są gdzieś na portalu gazety wyborczej lub onetu.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia. Może daj kiedyś znać jak Ci poszło.