PracaGrupypl.praca.dyskusjeWymiar urlopu › Re: Wymiar urlopu
    From: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wymiar urlopu
    Date: Fri, 17 Mar 2006 01:30:24 +0100

    masz rację, trochę za szybko policzyłem i niedokładnie przeczytałem posta
    inicjującego. nizej informacja sprawdzona

    > proszę o uzasadnienie, że od września wymiar urlopu wynosi 26 dni skoro
    > zostało napisane, że od 9 lipca 2005 nabył prawo do 26 dni
    ok, nie wiem czemu spojrzałem że chodzi o wrzesień a nie o lipiec. czyli
    prawo do większej dni urlopu nabył w lipcu a nie we wrześniu.

    > W przypadku "półetatu" zastosowanie ma poniższy art., który jest
    > sprzeczny z powyższym stwierdzeniem.
    nie jest sprzeczny, pod warunkiem że się zrobi założenie jakie ja zrobiłem,
    czyli że praca jest 5 dni/tydzień w wymiarze 1/2 czyli 4 godzin dziennie.
    Przepis na który się powołujesz mówi o tym, że trzeba czas pracy przeliczyć
    z pełnego etatu na ułamek nas interesujący. tutaj - 1/2 etatu, czyli połowa
    godzin dziennie z pełnego etatu.

    mniej rozwlekle - za pół etatu przez pierwsze pół roku przysługuje urlopu:
    (20 * 6/12) /2 czyli 5 dni. 5 dni przeliczeniowych, czyli 5 *8 = 40 godzin
    urlopu.
    od lipca do września (włącznie) - 3 miesiące na 1/2 etatu, czyli (26 *
    3/12)/2 = 3.25 czyli po zaokrągleniu 4 dni przeliczeniowe, czyli 4 * 8 = 32
    godziny urlopu.
    Łącznie więc w A przysługiwało *9* *dni* *urlopu*

    Zakładając pracę 5 dni/tydzień w wymiarze 1/2 etatu wychodzi de facto 10 dni
    po 4 godziny.
    Zakładając pracę w róznym czasie (np. pon 8 godzin, wt 8 godzin, śr 4 godz)
    z puli godzin urlopowych odejmuje się za każdy dzień urlopu tę ilość, jaką
    pracownik powinien przepracować
    I tu może być problem, dlaczego tak wyliczyli w zakładzie A 15 dni urlopu

    teraz liczymy B
    zatrudnienie - 3 i pół miesiąca, czyli zaokrąglamy w dół do 3 miesięcy (bo
    poprzedni pracodawca zaokrąglił w górę)
    26 * 3/12 = 6,5 czyli 7 dni urlopu

    za 2005 rok przysługiwało więc 9 + 7, czyli 16 dni urlopu, więc w B zostaje
    do odebrania wyłącznie 1 dzień urlopu.

    Pozostaje jednak pytanie w jaki sposób był liczony urlop u pierwszego
    pracodawcy i tam można się ew. odwoływać że źle zostały naliczone dni.
    Na ten aspekt chciałem położyc przede wszystkim nacisk, ponieważ złe
    wyliczenie dni urlopowych w A może być przyczyną przekroczenia o 10 dni
    urlopu (9*8 = 72 godz, dzieląc przez dni 4 godzinne wychodzi 18 dni i tu
    się mógł ktoś po prostu "kopnąć" nie przeliczając do dni z pełnego etatu)
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---