PracaGrupypl.praca.dyskusjeWtopa Policji albo GW › Re: Wtopa Policji albo GW
    From: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wtopa Policji albo GW
    Date: Wed, 07 Sep 2005 12:34:54 +0200
    Sender: t...@d...neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dnia 07-09-2005 o 12:25:59 Pawel A. <a...@w...pl> napisał:

    > Ostatnio wszystkie media zachwycają sie wprowadzeniem podczas naboru do
    > policji testów z tzw "wiedzy ogólnej". Od paru dni testy te sa dostępne
    > na
    > stronie http://praca.gazeta.pl/praca/1,47341,2898935.html wraz z
    > odpowiedziami. Rozwiązuję, sprawdzam wyniki i przy pytaniu 28 siurpryza.

    Wszystko to prawda, oprócz tego, że siurpryza. Jeśli pyta się o jakieś
    gówniane deklaracje praw człowieka czy inną unię europejską, to żadna
    głupota zdziwić nie może :)

    Ja odpowiedziałem "b" - skoro były do wyboru 2 złe odpowiedzi i dwie
    spekulacje, to sobie wybrałem prawdopodobniejsze zdarzenie... ;)

> [...]
    > c) nie mogło się to zdarzyć,
    > d) z jednakowym prawdopodobieństwem może się to zdarzyć w szpitalu "A" i
    > szpitalu "B".
    >
    > Jako prawidłowa podawana jest odpowiedź d.
    >
    > Niestety Układający pytanie miał elementarnego pojęcia o rachunku
    > prawdopodobieństwa. Proporcje 2:1 w szpitalu A oznacza 80 dziewczynek i
    > 40
    > chłopców, zaś szpitalu w B 8dziewczynek i 4chłopców. Prawdopodobieństwo
    > uzyskania takich liczebności wynosi w szpitalu A= 0,000086, zaś w B =
    > 0,1285, zatem jest o RZEDY WIEKOSCI wyższe..

    Z tym elementarzem leciutko przesadziłeś ;) Nie jest to takie elementarne,
    choć oczywiście masz rację :)