PracaGrupypl.praca.dyskusje › Work Care - umowa o pracę

  • 1. Data: 2006-08-25 20:49:37
    Temat: Work Care - umowa o pracę
    Od: "Tysia" <t...@b...pl>

    Witam

    Zaproponowano mi pracę na umowę o pracę (czas okreslony - 2 lata) gdzie
    moim pracodawcą ma być Work Care (częsć Work Service). I teraz pojawia się
    tylko jeden problem. Czy oni odciągają od mojej pensji netto prowizję dla
    siebie (Work Care)?? Slyszalam o takich praktykach jednak pracodawca
    użytkownik zapytany o tą własnie prowizję powiedział, że nic takiego nie
    będzie miało miejsca. Kobieta z WC też się wypiera, że nie żadnej ukrytej
    prowizji ale trudno mi w to uwierzyć. A w momencie kiedy przyszło w rozmowie
    do wynagrodzenia różnica między tym co wyliczył kalkulator płacowy od kwoty
    brutto jaka będzie na umowie a tym co usłyszałam od osoby z Work Care wynosi
    jakies 90 zł.

    Zaznaczam, że ja się nie zapisywałam do pracy w Work Service tylko zostalo
    mi to zaproponowane przez pracodawcę użytkownika, dla którego będę wykonywać
    pracę. Work Care ma podobno rozliczać tylko pensje, sprawy typowe kadrowe.

    Spotkał się ktos z Was z taką sytuacją?? Jak sprawdzić czy biorą tą
    prowizję??

    Pozdrawiam i dziękuję

    Tysia

  • 2. Data: 2006-08-25 21:04:37
    Temat: Re: Work Care - umowa o pracę
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 25 Aug 2006 22:49:37 +0200, Tysia <t...@b...pl>
    w <ecnnoj$m16$1@news.onet.pl> napisał:

> [...]
    > tylko jeden problem. Czy oni odciągają od mojej pensji netto prowizję dla
    > siebie (Work Care)?? Slyszalam o takich praktykach jednak pracodawca

    Nie mogą.
    Ty podpisujesz umowę z agencją pracy tymczasowej na N PLN netto, i te N
    PLN musisz dostawać.
    A to, ile owa agencja dostanie za twoją pracę u klienta to inna bajka, i
    pozytywnie wpływa na poziom stresu nie znać tej kwoty.

> [...]
    > brutto jaka będzie na umowie a tym co usłyszałam od osoby z Work Care wynosi

    Poproś o rozpisanie pensji i potrąceń.

    > Spotkał się ktos z Was z taką sytuacją?? Jak sprawdzić czy biorą tą
    > prowizję??

    Pójść do kadr/księgowości i się zapytać o podstawę pensji i potrącenia.
    W sumie powinnaś mieć to na pasku z wypłaty.
    Jeżeli rzeczywiście próbują dymać, pójść do sądu.

    > Tysia

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 3. Data: 2006-08-25 22:05:06
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Zamiast bawić się w zgaduj-zgadulę pójdź do działu kadr i zażądaj tzw. paska
    płacowego, gdzie powinno być dokładnie rozpisana płaca z wszystkim
    potrąceniami. Masz dostać swoje z dokładnością do grosika, ani mniej, ani
    więcej i nikt nie może z twojej pensji potrącać jakiś arbitralnie naliczonych
    "prowizji".

  • 4. Data: 2006-08-26 06:01:14
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Tysia napisał(a):
> [...]
    > siebie (Work Care)?? Slyszalam o takich praktykach jednak pracodawca
    > użytkownik zapytany o tą własnie prowizję powiedział, że nic takiego nie

    Jak możesz mieć umowę na 2 lata, skoro - zgodnie z Ustawą o
    Zatrudnianiu Pracowników Tymczasowych - maksymalny okres, przez który
    można pracować u jednego pracodawcy użytkownika to 12 miesięcy?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2006-08-26 07:07:27
    Od: "Tysia" <t...@b...pl>

    > Jak możesz mieć umowę na 2 lata, skoro - zgodnie z Ustawą o
    > Zatrudnianiu Pracowników Tymczasowych - maksymalny okres, przez który
    > można pracować u jednego pracodawcy użytkownika to 12 miesięcy?

    Nie wiem jak to jest możliwe ale z tego co wiem to WC zajmuje się tylko
    obliczniem płac i całą tą papierkologią, nazywa się to outsourcing. Piszę
    tylko to co wiem.

    Pozdrawiam

    Tysia

  • 6. Data: 2006-08-26 08:27:28
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Nie wiem jak to jest możliwe ale z tego co wiem to WC zajmuje się tylko
    > obliczniem płac i całą tą papierkologią, nazywa się to outsourcing. Piszę
    > tylko to co wiem.

    Jak czegos nie wiesz, co dotyczy Twojego stosunku pracy, to pytaj swojego konkretnego
    pracodawcy a nie milionow obcych nie zwiazanych z twoim losem ludzi. Tam na prawde
    jest rozsadniej.
    Wojtek

  • 7. Data: 2006-08-26 16:59:15
    Temat: Re: Work Care - umowa o prac
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    umowa o pracę (prawdopodobnie tymczasową) będzie zawarta z agencją
    Work Care i wszelkie roszczenia będziesz mogła zgłaszać do tej
    agencji, która będzie Twoim pracodawcą.
    Agencja wypożyczy Ciebie firmie-użytkownikowi, dla którego będziesz
    świadczyć pracę. Co jakiś czas firmy-użytkownicy mogą się zmieniać, w
    zależności od aktualnych potrzeb firm korzystających z pracowników
    tymczasowych skierowanych przez agencję.
    Całość wynagrodzenia określonego w umowie o pracę powinnaś otrzymywać,
    po potrąceniu składek ZUS (E+R+Ch) i ubezpieczenia zdrowotnego oraz
    zaliczki na podatek dochodowy.
    Za "wypożyczenie" pracownika firma korzystająca płaci agencji pracy
    tymczasowej jakąś prowizję, a jej wysokość jest prawdopodobnie objęta
    tajemnicą handlową.
    Kwotę netto z wynagrodzenia brutto można obliczyć, korzystając z
    kalkulatorów wynagrodzeń (płac) w sieci.
    Jeżeli podasz miesięczną kwotę brutto, ponadto czy mieszkasz w tej
    samej miejscowości, w której będziesz pracować, to mogę wyliczyć kwotę
    netto.
    Firma-użytkownik ma korzyści z zatrudnienia pracownika tymczasowego za
    pośrednictwem agencji, ponieważ w każdej chwili może zrezygnować z
    jego pracy bez żadnych konsekwencji, nie musi wypłacać odprawy,
    zajmować się sprawami kadrowymi i płacowymi itp.

    wa

  • 8. Data: 2006-08-26 19:01:40
    Od: "Tysia" <t...@b...pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jeżeli podasz miesięczną kwotę brutto, ponadto czy mieszkasz w tej
    > samej miejscowości, w której będziesz pracować, to mogę wyliczyć kwotę
    > netto.

    Brutto 1300 zł i mieszkam w tym samym miecie co miesci się firma, w której
    mam pracować.

    Pozdrawiam

    Tysia

  • 9. Data: 2006-08-26 21:38:01
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Tysia" <t...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Brutto 1300 zł i mieszkam w tym samym miecie co miesci się firma, w
    której
    > mam pracować.

    Brutto 1300 zł = netto 909,30 zł.
    Link do kalkulatora wynagrodzeń: