PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wolne na obrone pracy magisterskiej

  • 1. Data: 2006-02-15 19:15:37
    Temat: Wolne na obrone pracy magisterskiej
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Witam,

    czy przepisy mówią o jakimś dniu wolnym przysługującym jeśli broni się
    danego dnia pracę magisterską ? Czy to jedynie dobra wola pracodawcy ?
    Oczywiście umowa o pracę, na czas określony.

    pozdrawiam,
    Adam

  • 2. Data: 2006-02-15 19:19:42
    Temat: Re: Wolne na obrone pracy magisterskiej
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    KP, przepisy dotyczące urlopu okolicznościowego (nauka)
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2006-02-15 19:37:22
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > KP, przepisy dotyczące urlopu okolicznościowego (nauka)

    Moze tez wykorzystac urlop na żądanie jesli juz nie bedzie wyboru.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2006-02-15 20:33:10
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 15 Feb 2006 20:15:37 +0100, Adam
    <d...@t...pl> zakodował:

    >czy przepisy mówią o jakimś dniu wolnym przysługującym jeśli broni się
    >danego dnia pracę magisterską ? Czy to jedynie dobra wola pracodawcy ?
    >Oczywiście umowa o pracę, na czas określony.

    Czy to pracodawca posłał Cię na studia?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2006-02-15 20:33:43
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 15 Feb 2006 20:19:42 +0100, gromax
    <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> zakodował:

    >KP, przepisy dotyczące urlopu okolicznościowego (nauka)

    Możesz zacytować te przepisy? W KP nie znalazłem w ogóle terminu
    "urlop okolicznościowy".

  • 6. Data: 2006-02-15 21:51:29
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Dnia Wed, 15 Feb 2006 21:33:10 +0100, Kaizen napisał(a):

    > Pięknego dnia Wed, 15 Feb 2006 20:15:37 +0100, Adam
    > <d...@t...pl> zakodował:

    > Czy to pracodawca posłał Cię na studia?

    Nie, kończę studia, pracodawca miał jedynie świadomość tego, że jeszcze nie
    skończyłem studiów.

    Też nie znalazłem w KP czegos takiego jak urlop okolicznościowy, no nic
    najprawdopodobniej wezmę urlop na żądanie.

  • 7. Data: 2006-02-15 21:58:46
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Możesz zacytować te przepisy? W KP nie znalazłem w ogóle terminu
    > "urlop okolicznościowy".
    okolicznościami do udzieleina urlopu może być np. pogrzeb, slub, ćwiczenia
    wojskowe, macierzyństwo itp. stąd użyte przeze mnie określenie
    "okolicznościowy".
    a co do meritum wątku - główna regulacja dotycząca urlopu szkolnego wynika z
    KP, a szczegółowe zapisy co do np. wymiaru urlopu z tym związanego zawarte
    jest w odpowiednich rozporządzeniach MPiPS (z tego co na szybko znalazłem
    "pod ręką" to Rozp. MEN i MPiPS z 12.10.1993 w sprawie zasad i warunków
    podnoszenia kwalifik.zawod. i wykształc.ogólnego dorosłych.Dz.U. nr 103/93
    poz.472", co zdaje się że nie było nowelizowane)
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 8. Data: 2006-02-15 23:22:12
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 15 Feb 2006 22:58:46 +0100, gromax
    <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> zakodował:

    >okolicznościami do udzieleina urlopu może być np. pogrzeb, slub, ćwiczenia
    >wojskowe, macierzyństwo itp. stąd użyte przeze mnie określenie
    >"okolicznościowy".

    Nadal poproszę o przepisy.
    Bo coś mi się wydaje, że masz na myśli usprawiedliwianie nieobecności
    - ale ani to urlop, ani zapisy KP (jest do tego stosowne
    rozporządzenie).

    >a co do meritum wątku - główna regulacja dotycząca urlopu szkolnego wynika z
    >KP,

    Urlop szkolny - też nie znajduję w KP. Ponownie poprosze o konkretne
    zapisy.

> [...]

    >podnoszenia kwalifik.zawod. i wykształc.ogólnego dorosłych.Dz.U. nr 103/93
    >poz.472", co zdaje się że nie było nowelizowane)

    Wreszcie jakaś sensowna wypowiedź.

    Tylko urlop nie szkolny, a szkoleniowy i przysługuje tylko gdy to
    pracodawca kieruje pracownika do szkoły.

  • 9. Data: 2006-02-15 23:26:44
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 15 Feb 2006 22:51:29 +0100, Adam
    <d...@t...pl> zakodował:

    >Nie, kończę studia, pracodawca miał jedynie świadomość tego, że jeszcze nie
    >skończyłem studiów.

    Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej oraz Ministra Pracy i
    Polityki Socjalnej z dnia 12 października 1993 r. w sprawie zasad i
    warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego
    dorosłych

    § 7. [...]
    6. W ostatnim roku studiów, o których mowa w ust. 5, pracownikowi
    skierowanemu przysługuje dodatkowo 21 dni roboczych urlopu
    szkoleniowego na przygotowanie pracy magisterskiej (dyplomowej) oraz
    przygotowanie się i przystąpienie do egzaminu magisterskiego
    (dyplomowego).

    Przy czym istotne wydaje się tu słowo "skierowanemu" - jak to nie
    pracodawca skierował Cię na studia, to nie przysługuje Ci urlop
    szkoleniowy. Pozostaje wypoczynkowy (jeżeli masz do niego prawo i nie
    wykorzystałeś jeszcze).

    >Też nie znalazłem w KP czegos takiego jak urlop okolicznościowy, no nic
    >najprawdopodobniej wezmę urlop na żądanie.

    Poproś normalnie - po co żądać. IMO urlop na żądanie to rozwiązanie
    siłowe i awaryjne - a nikt chyba (w tym pracodawca) nie lubi być
    stawiany pod ścianą.
    Gdyby w takiej sytuacji pracodawca robił problemy, to poważnie
    zastanawiałbym się nad sensem pracy dla niego.

  • 10. Data: 2006-02-16 00:13:42
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:etd7v15nhm586r2m9bft3654bman1ochab@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

    > Poproś normalnie - po co żądać.
    Nie poprosić. Zawnioskować.
    Po co prosić o coś, do czego ma się niezbywalne prawo?
    O coś do czego ma się prawo to się upomina albo tego żąda.

    > IMO urlop na żądanie to rozwiązanie
    > siłowe i awaryjne
    A IMO to jest rozwiązanie po prostu prawem przewidziane jako wentyl
    bezpieczeństwa, antidotum na wadliwie funkcjonującego pracodawcę. Cóż złego
    w zastosowaniu prawa widzisz?

    Jotte