PracaGrupypl.praca.dyskusjeWołanie o pomoc!!! ZUS Tarnowskie Góry › Re: Wołanie o pomoc!!! ZUS Tarnowskie Góry
    From: "gromax" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wołanie o pomoc!!! ZUS Tarnowskie Góry
    Date: Wed, 3 Dec 2003 20:02:03 +0100

    to jest tak, że w urzędach państwowych, tnie się koszty jak można. wszędzie.
    ja na "państwowym" garnuszku wytrzymałem 3 miesiące.
    ale mam wielu znajomych, niektórzy z nich pracują w urzędach. np. urzędach
    pracy. I na pytanie "jaki masz angaż" wybuchają śmiechem.
    dlaczego? ponieważ pracując przez 3 - 5 lat są zatrudnieni do... "robót
    publicznych". tak że ja bym się cieszył, że chcą zatrudnić cię na umowę.
    zresztą co tu się rozwodzić. ci co pracują w "państwówce" mają dobrze, jak
    mogą osiągać "lewe" dochody. bo z normalnej płacy od ich pracy to za wiele
    nie "odłożysz". co najwyżej długi :) zapomnij jeżeli chcesz legalnie w
    urzędzie zarobić... normalnie. I żeby było śmiesznie, to większość z tych
    ludzi ma co najmniej wyższe wykształcenie.
    Z drugiej strony dobrze jest, że ktoś w tych urzędach pracuje. Bo czasem
    trzeba coś w nich załatwić:)

    a wracając do twoich pytań: czy wszędzie jest tak w Polsce? tak, wszędzie w
    miejscach jak je nazywam "propaństwowych" (szpitale, muzea, urzędy itp).
    Instytucje te są na garnuszku państwa, a państwo ja wiesz lubi obdzierać ze
    skóry wszystkich. "pani płaci, pan płaci, wszyscy płacą"
    czy znajdziesz na śląsku pracę bez znajomości? jeżeli uważasz że praca
    biurowa z pensją 1000 - 1500 zł jest dla ciebie wystarczająca, to uważam że
    bez większych problemów. I życzę powodzenia (szczerze). Może warto zmienić
    miejsce zamieszkania? albo poszukać w innym miejscu niż TG?
    Czy przyjąć to stanowisko? jeżeli nie masz niczego lepszego, to oczywiście
    tak. I szukać. Na razie masz lepiej niż źle, bo masz pracę i dochód. jak
    tego nie przyjmiesz, to pewnie nie będziesz miała nic
    czy jest zgodne z prawem takie traktowanie ludzi? tak. w normalnych firmach
    nie ma czegoś takiego jak "siatka płac" wynikających z czegokolwiek innego
    jak zajmowane stanowisko i zaangażowanie do pracy (z grubsza oczywiście, bo
    niektórzy trenują jeszcze wazelinę ale tego sposobu nie znam )

    i na końcowe twoje zdanie o braku słów - najlepiej nazwać to po imieniu
    tylko bez emocji.
    W takim miejscu będziesz miała ciągle przepychanki o byle co. w innej firmie
    tez będziesz miała przepychanki, tylko może o coś innego. W takim miejscu na
    pewno nie zaronisz dużo, chyba że dojdziesz do "stanowiska" i będziesz
    odpowiadać za coś. A wtedy to dopiero jest jazda moralna "wziąć i mieć
    trochę lepiej" czy nie wziąć. Wierz mi, ze po jakimś czasie nie ma się
    żadnych skrupułów. "w Polsce to tylko ryba nie bierze", jak mówi
    starowędkarskie powiedzenie.

    generalnie - życze ci znalezienia normalnej pracy. W poniedziałek GW, w inne
    dni tygodnia jakieś "nowiny", "wieczór" czy jak tam się nazywa lokalna
    prasa. ogłoszenia firm w okolicach. strony internetowe. CV i LM ciągle
    uaktualniać i dopracowywać do perfekcji. i wiedzieć, gdzie się chce pracować
    i za jakie pieniądze.

    życząc jeszcze raz powodzenia
    gromax