PracaGrupypl.praca.dyskusjeWlasnie dostalem wypowiedzenie... › Re: Wlasnie dostalem wypowiedzenie...
    From: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wlasnie dostalem wypowiedzenie...
    Date: Sat, 30 Jul 2005 10:14:58 +0200

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Witek <n...@p...pl>
    wystukał[a]:
    > Z powodu tej sytuacji moja motywacja do przychodzenia jest rowna "0",
    > jakie sa mozliwosci aby nie trzeba bylo pojawiac sie w pracy?

    > Dotychczas wykorzystalem 6 z 20 dni urlopu.

    Jeżeli byłeś zatrudniowny w tym roku u tego pracodawcy 8 miesięcy, to
    tylko za te miesiące ma on obowiązek udzielić ci urlopu. Czyli (20/12 *
    8) = 14 dni. Wykorzystałeś 6 dni, więc zostało ci 8. Jeżeli ich nie
    wykorzystasz to pracodawca musi ci wypłacić za nie ekwiwalent (czyli tak
    na szybko - to suma wynagrodzenia z trzech ostatnich miesięcy /jeżeli
    byłeś np. na zwolnieniu lekarskim to się je uzupełnia/, podzielona przez
    3 (przeciętna na miesiąc), i potem podzielona przez współczynnik do
    wyliczenia ekwiwalentu (w tym roku wynosi on 21). I wyjdzie ci ile za 1
    dzien niewykorzystanego urlopu ci przysługuje.

    Przekonaj pracodawcę, że lepiej udzielić ci urlopu, bo tak to będzie
    musiał zapłacić pensję za te 2 tyg, plus ekwiwalent za urlop. To się nie
    opłaca, tym bardziej, że teraz to żaden z ciebie pracownik.
    Btw. możesz w ramach tych 8 dni 4 dni wykorzystać jako urlop na żądanie.
    To taki 'szybki urlop' - ale pracodawca może ci go nie udzielić...

    ===
    Czyli masz 10 dni roboczych. 8 dni to urlop, zostały 2 dni.

    Zainteresuj się dniami wolnymi na poszukiwanie pracy:

    "W okresie co najmniej dwutygodniowego wypowiedzenia umowy o pracę
    dokonanego przez pracodawcę pracownikowi przysługuje zwolnienie na
    poszukiwanie pracy, z zachowaniem prawa do wynagrodzenia. Natomiast
    wymiar tego zwolnienia wynosi 2 dni robocze - w okresie dwutygodniowego
    i jednomiesięcznego wypowiedzenia oraz 3 dni robocze - w okresie
    trzymiesięcznego wypowiedzenia, także w przypadku jego skrócenia na
    podstawie art. 361 § 1 k.p. " źródło:
    http://www.egospodarka.pl/article/view/6168/1/34

    Musisz sam wystąpić z wnioskiem o te dwa należne ci dni, a pracodawca ma
    obowiązek ci ich udzielić.

    Powodzenia w szukaniu nowej pracy.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]