eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusje › Własna działalność - problem z lokalem - pomocy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2003-11-15 08:52:39
    Temat: Własna działalność - problem z lokalem - pomocy
    Od: "Marek" <m...@n...data.pl>

    Szanowni grupowicze,
    Chciałbym naświetlić moją sytuację, aby ktoś, kto się na tym zna doradził co
    z tym fantem zrobić.
    Po skończeniu studiów dostałem pracę. Pracodawca zaproponował mi żebym
    założył własną działalność gospodarczą.Tak też zrobiłem.Złożyłem wszystkie
    dokumenty potrzebne (tak mi się wydawało) w urzędach i zarejestrowałem tę
    działalność 1.8.2003. W polu adres firmy wpisałem mieszkanie w którym
    mieszkam(bo nie wiedziałem że trzeba podpisywać jakieś umowy) (to jest
    mieszkanie spółdzielcze - Ja nie jestem jego właścielem tylko spółdzielnia).
    W ostatnim miesiącu zdecydowałem, że księgowość będzie mi prowadziło biuro
    rachunkowe. Właścicielka tego biura powiedziała, że koniecznie musi być
    rownież spisana umowa najmu lokalu (lub jego części) w celu prowadzenia
    działalności gospodarczej. Po spisaniu tej umowy powinienem zarejestrować to
    w urzędzie miasta i gminy, a następnie w US. Tylko jak to wszystko zrobić,
    skoro jest listopad, działalność mam od sierpnia (pewnie będą naliczone
    jakieś odsetki). Nie mam pojęcia co z tym zrobić.
    W jaki sposób spisać umowę najmu (i z kim - czy z mamą, czy ze spółdzielnią,
    czy może jeszcze inaczej). I w jaki sposób to wyprostować tak, zeby nie było
    już żadnych problemów.
    Z góry dziękuję za wszelkie porady i pozdrawiam.

    --
    Marek Lubiński


  • 2. Data: 2003-11-15 17:00:39
    Temat: Re: Własna działalność - problem z lokalem - pomocy
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    > rachunkowe. Właścicielka tego biura powiedziała, że koniecznie musi być
    > rownież spisana umowa najmu lokalu (lub jego części) w celu prowadzenia
    > działalności gospodarczej.

    Zazwyczaj spisuje sie umowy najmu z właścicielem lokalu.

    andrzej



  • 3. Data: 2003-11-15 17:12:46
    Temat: Re: Własna działalność - problem z lokalem - pomocy
    Od: "Kubik" <k...@i...com>

    Hej!

    Miałem podobny problem, zastanawiałem się do kogo zgłosić
    fakt zarejestrowania firmy w mieszkaniu spółdzielczym. Ostatecznie,
    po odwiedzeniu spółdzielni, urzędu miasta, US i zasięgnięciu opinii
    u znajomych... nie zgłosiłem nigdzie.

    Uzasadnienie:
    Siedziba działalności nie jest tożsama z miejscem wykonywania tejże,
    miejsce wykonywania mam wpisane w zgłoszeniu jako cały kraj. Dlatego
    też mieszkanie nie staje się miejscem wykonywania działalności, nie
    odprowadza
    się z tego tytułu zwiększonego podatku od nieruchomości i nie trzeba
    pisać dodatkowej umowy.

    Nie wiem jak u ciebie, czy ten lokal jest tylko wpisany jako siedziba, czy
    też
    jako miejsce wykonywania działalności. Sprawdź.

    pozdrawiam
    Adam



  • 4. Data: 2003-11-15 23:29:25
    Temat: Re: Własna działalność - problem z lokalem - pomocy
    Od: "Marek" <m...@n...data.pl>

    "Kubik" <k...@i...com> wrote in message
    news:bp5n0k$qna$1@druid.ceti.pl...
    > Hej!
    >
    > Miałem podobny problem, zastanawiałem się do kogo zgłosić
    > fakt zarejestrowania firmy w mieszkaniu spółdzielczym. Ostatecznie,
    > po odwiedzeniu spółdzielni, urzędu miasta, US i zasięgnięciu opinii
    > u znajomych... nie zgłosiłem nigdzie.
    >
    > Uzasadnienie:
    > Siedziba działalności nie jest tożsama z miejscem wykonywania tejże,
    > miejsce wykonywania mam wpisane w zgłoszeniu jako cały kraj. Dlatego
    > też mieszkanie nie staje się miejscem wykonywania działalności, nie
    > odprowadza
    > się z tego tytułu zwiększonego podatku od nieruchomości i nie trzeba
    > pisać dodatkowej umowy.
    >
    > Nie wiem jak u ciebie, czy ten lokal jest tylko wpisany jako siedziba, czy
    > też
    > jako miejsce wykonywania działalności. Sprawdź.
    >
    > pozdrawiam
    > Adam
    >

    Hej Kubik,

    Dzięki wielkie za odpowiedź. Ja również podałem teren całego kraju jako
    miejsce wykonywania działalności, więc chyba jest taka sama sytuacja.
    Skontaktuję się z księgową i spróbuję wyjaśnić...ale dzięki za odpowiedź.
    Myślę że zrobię identycznie jak Ty :-) Uratowałeś mi swoją odpowiedzią tyłek
    (mam nadzieję ;-))

    --
    Marek Lubiński



  • 5. Data: 2003-11-16 08:41:54
    Temat: Re: Własna działalność - problem z lokalem - pomocy
    Od: "Kubik" <k...@i...com>

    > Dzięki wielkie za odpowiedź. Ja również podałem teren całego kraju jako
    > miejsce wykonywania działalności, więc chyba jest taka sama sytuacja.
    > Skontaktuję się z księgową i spróbuję wyjaśnić...ale dzięki za odpowiedź.
    Jak dostaniesz odpowiedź od księgowej to pochwal się nią na grupie
    - bo wiesz, polskie prawo, głupie prawo....

    Adam



  • 6. Data: 2003-11-16 11:19:41
    Temat: Re: Własna działalność - problem z lokalem - pomocy
    Od: "A.B." <b...@k...onet.pl>


    Użytkownik "Marek" <m...@n...data.pl> napisał w wiadomości
    news:bp4phn$5s7$1@inews.gazeta.pl...
    > Szanowni grupowicze,

    > Po skończeniu studiów dostałem pracę. Pracodawca zaproponował mi żebym
    > założył własną działalność gospodarczą.Tak też zrobiłem.Złożyłem wszystkie
    > dokumenty potrzebne (tak mi się wydawało) w urzędach i zarejestrowałem tę
    > działalność 1.8.2003. W polu adres firmy wpisałem mieszkanie w którym
    > mieszkam(bo nie wiedziałem że trzeba podpisywać jakieś umowy) (to jest
    > mieszkanie spółdzielcze - Ja nie jestem jego właścielem tylko
    spółdzielnia).
    > W ostatnim miesiącu zdecydowałem, że księgowość będzie mi prowadziło biuro
    > rachunkowe. Właścicielka tego biura powiedziała, że koniecznie musi być
    > rownież spisana umowa najmu lokalu (lub jego części) w celu prowadzenia
    > działalności gospodarczej. Po spisaniu tej umowy powinienem zarejestrować
    to
    > w urzędzie miasta i gminy, a następnie w US. Tylko jak to wszystko zrobić,
    > skoro jest listopad, działalność mam od sierpnia (pewnie będą naliczone
    > jakieś odsetki). Nie mam pojęcia co z tym zrobić.

    Od 13 lat prowadze dzialalnosc z siedziba we wlasnym mieszkaniu i nikogo
    dotychczas nie interesowalo czy mam jakoas umowe ani jaki mam tytul do
    mieszkania.

    Jesli wykonujesz dzialalnosc na rzecz jednego pracodawcy/wystawiasz 1
    fakture na m-c/ to po co Ci ksiegowa?
    Ja na Twoim miejscu raczej bym zrezygnowal z ksiegowej ewentualnie zmianil
    ja szybko na inna niz wdawal sie w jakies biurokratyczne kontakty ze
    spoldzielnia czy urzedem miasta.




strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1