PracaGrupypl.praca.dyskusje › Soboty pracujące ... :)

  • 1. Data: 2003-11-14 21:39:37
    Temat: Soboty pracujące ... :)
    Od: j...@p...onet.pl

    Takie oto dzis dreczy mnie pytanie ? Czy jutro jest sobota pracująca i jakie
    przepisy to okreslaja? Moze ktos bedzie na tyle uprzejmy i wskaze mi jakis link?
    Z gory serdecznie dziekuje.

  • 2. Data: 2003-11-15 00:01:25
    Temat: Re: Soboty pracujące ... :)
    Od: "gonia i zeniu" <m...@i...pl>

    Zasadniczo obecnie nie ma sobót pracujących. Mamy 40 godzinny tydzien pracy.
    Jeżeli ze specyfiki zakłądu pracy albo stanowiska (np praca w ruchu ciągłym,
    system zmianowy itd) wynika koniecznośc pracy w dni wolne od pracy,
    pracownikowi nalezy się inny dzień wolny od pracy.
    A co? każą przychodzić ? ;)
    Powinno być to traktowane jako nadgodziny i płacone ekstra, albo nalezy się
    wolne w takim samym wymiarze jak przepracowany czas.
    Wiem, że praktyka codzienna w firmach zajmuje skrajnie odmienne stanowisko
    :))). Ale dobrze wiedziec, że to neizgodne z Kodeksem pracy. Mozna napuścić
    inspekcje pracy ;p.

  • 3. Data: 2003-11-15 07:06:56
    Temat: Re: Soboty pracuj?ce ... :)
    Od: kezsunaj@ktory_nie_lubi_spamu_wiec_prosze_to_wyciac.irc.pl

    >Mozna napuścić
    >inspekcje pracy ;p.

    Taa... Przyjdzie inspektor, sprawdzi stan papierkowy i sobie pojdzie.
    Kilka takich kontroli juz widzialem i zawsze sprawdzano papiery a nie
    fakty :)

    januszek

  • 4. Data: 2003-11-15 09:36:10
    Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu>

    > Powinno być to traktowane jako nadgodziny i płacone ekstra,
    Zgadza się, dzien wolny - stawka 200 %
    > albo nalezy się
    > wolne w takim samym wymiarze jak przepracowany czas.
    Błąd. Jeśłi to pracodawca decyduje o tym, że da ci wolne, to musi dac w
    wymiarze 150%. No, chyba że on chce zapłacić, a ty wolisz wziąć wolne, to
    wtedy tak, 100 %

  • 5. Data: 2003-11-15 15:01:51
    Od: "gonia i zeniu" <m...@i...pl>

> [...]
    > Błąd. Jeśłi to pracodawca decyduje o tym, że da ci wolne, to musi dac w
    > wymiarze 150%. No, chyba że on chce zapłacić, a ty wolisz wziąć wolne, to
    Niee słonko, te przepisy się zmieniły, nie znam nowyhc uregulowań ale
    odsyłam do Kodeksu Pracy.
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-11-15 15:41:34
    Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu>

    > Niee słonko, te przepisy się zmieniły, nie znam nowyhc uregulowań ale
    > odsyłam do Kodeksu Pracy.
    > pozdrawiam

    Powaga? Czyżbym nie był na bieżąco? Gdzie znajdę kodeks po poprawkach?