PracaGrupypl.praca.dyskusjeWiem, że to NTG, ale juz nie mogę › Re: Wiem, że to NTG - PRACA U PODSTAW!
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wiem, że to NTG - PRACA U PODSTAW!
    Date: Fri, 08 Aug 2003 14:33:28 +0200

    Makaron von Knedelek napisał:

    > Ok ..jęczmień.,żyto i chmiel w zasięgu ręki... ale mogę mieć problemy
    > z drożdzami browarniczymi... naprawde taki ważny jest gatunek?

    Tak, ale drożdże do od 4 do 7 zł za szaszetkę i nie trzeba walić
    wszystkiego na jeden raz [to co zostanie ładnie zamknąć i do lodówki] -
    chociaż ciekawe jakie efekt dają drożdże winne dla mocnych gatunków wina
    [chyba 18% :))))))))] - ale też specjalne.
    Jak będziesz chciał to Ci podeślę na priv przepisy z książki wydanej w
    1952 roku, więc juz nie podpadającej pod prawa atorskie, tylko muszę ją
    jeszcze "wygładzić" po OCeRowaniu. ;)

    Jęczmień browarniany [podobno jakiś gatunek], po kiełkowaniu i
    słodowaniu [czyli wykorzystaniu enzymów powstałych przy kiełkowaniu do
    zamiany skrobi na cukry proste]. Inne zboża, na zasadzie hydrolizy
    skrobi do cukrów prostych poprzez dłuuuuuugie gotowanie, ale próbować
    słodować np. żyto, też można. Następną warkę planuję z udziałem płatków
    owsianych zamiast cukru, to dam znać co wyszło. Teoretycznie jęczmień
    nadaje jakiś smak, ale jego główną zaletą jest dostarczenie białka dla
    drożdży i do piany, oraz cukru dla drożdży - w ten sposób rozumując
    wystarczy podkładac odpowiednie składniki - ale tego jeszcze nie
    próbowałem.

    Jakby co, to wal na priv, bo chyba nie ma grupy o browarnictwie, a tu
    nas za chwilę zjedzą. ;)

    Flyer