PracaGrupypl.praca.dyskusje › Walka z bezrobociem (długie)

  • 21. Data: 2002-03-20 15:05:17
    Temat: Re: Walka z bezrobociem (długie)
    Od: Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl>

    > Radziłbym dobrze policzyć. Niektóre produkty są w sklepie Mokpol (d.
    > WSS Warszawa Mokotów) 2x droższe niż w hipermarkecie.

    Ja mieszkam w Chorzowie.
    W centrum miasta jest targowisko (na tyłach głównej ulicy Wolnosci),
    gdzie ceny są porównywalne z tymi z supermarketów. Jasne ze w
    supermarketach często są promocje a tam raczej nie, ale summa sumarum
    się chyba nie kalkuluje. A ja na targ mam 2 min. drogi.
    Dodam że robiąc zlecenie mogę zarobić ok 20 zł za godzinę pracy, a
    czasu mam generalnie wciąż za mało.
    Więc po co go marnować na dojazdy do supermarketu.

    Z kolei weekendy wolę spędzać z rodziną w górach.

    No i jeszcze trudno mi sie powstrzymac przed kupnem jakichś rzeczy w
    supermarkecie "po okazyjnej cenie", ale to już moja słabość ;-)).

    Pzdrw.

    Basia

  • 22. Data: 2002-03-20 15:44:31
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Efro" <w...@w...edu.pl> napisał w wiadomości

    > To nie jest lapowka, tylko zapewnienie zysku za m2 polki, poniewaz towar
    > hipermarkety nie chca podejmowac ryzyka obnizenia zysku m2, dlatego musza
    > sobie zapewnic godziwe zyski. Tak jest we wszystkich krajach swiata, zeby
    > wejsc do jakiejs sieci trzeba zaplacic za promocje itp.

    Cóż Ty za bzdury piszesz : "nie podejmować ryzyka", "godziwe zyski" i co
    jeszcze?
    To jest zwykła ordynarna łapówka lub wyłudzenie nienależnych korzyści.

    Wiesiek

  • 23. Data: 2002-03-20 15:49:29
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Andrzej Bochniak" <b...@k...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Proponuje zacząć od siebie:
    > Zamiast programowac w VB zainteresuj się np. LOGLAN-em. To takie coś
    > wymyślone bodajże w II UW, czemu INFORMATYKA poświęcała swego czasu 80 %
    > uwagi. Napisz jakis (cross)kompilator na Impola, PSPD albo Elwro-Juniora
    > przy okazji KFAP, Elwro i paru innych odzyja/zmartwychstaja w sam raz na
    > Wielkanoc.

    Ostro przeginasz. Nawet dziecko wie że jeżeli procesorów do PC-ta nie
    produkuje się w Polsce to trzeba je zaimportować, ale ten import jest
    korzystny i powoduje zwiększenie PKB. Chodzi przecież o towary produkowane w
    Polsce.

    Wiesiek

  • 24. Data: 2002-03-20 15:53:10
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Co o tym myslicie?

    ja jak mam kupic byle jakie byle tansze (niektore rzeczy na takiej zasadzie
    sie kupuje) to wybieram najtansze - sorry nie przeplace za Polskosc.
    a jak chce kupic najlepsze na jakie mnie stac - to dokladnie takie kupuje.

    przykro mi, ale wsrod moich priorytetow zakupowych nie ma i raczej nie pojawi
    sie "kraj producenta".

    zreszta w dzisiejszych czasach nie jest to pojecie precyzyjne.
    byc moze <obcy> towar powstal tam, ale na bazie naszych polproduktow,
    moze nawet byl u nas zrobiony, tylko sie tego wstydza napisac.
    i odwrotnie - "nasz" towar moze byc calkiem "nienasz" po uwaznym sie przyjzeniu
    z czego, kto, gdzie i za ile to zrobil i co sie stalo z pieniedzmi.

    pozdrawiam

    romekk

  • 25. Data: 2002-03-20 16:30:44
    Od: Adam Hernik <a...@i...com>

    Wiesław Wronowicz wrote:
    [..]
    > Dokładnie tak bylo za komuny.

    Jestes lekko niedoinformowany. To bylo za czasow J.W. Maryana
    czyli w 18 miesiecy temu.

    > Ale teraz to inne czasy. No i masz wybór: kupować wysokiej jakości zachodnie
    > towary będąc bezrobotnym, czy byle jakie polskie, ale mając pracę.

    Biednych ludzi nie stac na byle jakie rzeczy. Masz samochod ?
    Jakiej marki ?

    Adas.

  • 26. Data: 2002-03-20 17:04:09
    Od: "Szymon" <szy@NO_SPAM.szy.prv.pl>

    Użytkownik "Adam Hernik" <a...@i...com> napisał w wiadomości
    > Biednych ludzi nie stac na byle jakie rzeczy. Masz samochod ?
    > Jakiej marki ?

    Pewnie jakieś stary VW Passat, albo Opel Kadett,
    niejednokrotnie remontowany, po wypadku...
    IMHO: Nie można mieć wszystkiego od razu...
    A Polacy tacy są, że od razu by chcieli super limuzyny,
    nawet jeśli są to stare trupy powypadkowe...
    --
    Pozdrawiam ......................... Szymon

  • 27. Data: 2002-03-20 17:18:18
    Od: "Jag" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> napisał

    : Uważam że w obecnej sytuacji finansowej budżetu i firm, najtańszym i
    : skutecznym sposobem walki z bezrobociem (znacznie skuteczniejszym od zmian
    : Kodeksie Pracy) bylaby akcja edukacyjna społeczeństwa. Krótkie filmiki
    : nadawane w TV jako reklama pod hasłem "Kupuj wyprodukowane w Polsce,
    polskie
    : towary w polskich sklepach".
    [...]
    : Aktualnie import to 50% konsumpcji, wzrost sprzedaży polskich firm jest
    : równoznaczny z wzrostem PKB, wzrostem rentowności, szybkim zmiejszeniem
    : bezrobocia. Przecież wzrost sprzedaży produktów z Uni Europejskiej nie
    : zwiększa ani o ułamek procenta PKB w Polsce.

    W PRLu były sprzedawane towary wyłącznie polskie i rzeczywiście, o pracę
    było łatwo. Ale te osiągnięcia były okupione:

    1. Towarami o archaicznej wartości technicznej i jakości, gwarantującej
    ciągłe naprawy
    2. Brakiem towarów w sklepach
    3. Długiem ok $40 mld i upadkiem tego tworu.

    Klinet powinien kupować towary możliwie tanie i dobre - ma do tego
    niewątpliwe prawo. Jeżeli polska firma potrafi produkować towary spełniające
    te zasady, z pewnością nie ma problemów ze zbytem. Jeżeli nie, to niech się
    zajmie czymś innym. Nie mam ochoty na ponowny skansen techniczny w Polsce,
    raz już to przeżyłem.

    --
    Jag

  • 28. Data: 2002-03-20 17:19:53
    Od: "Jag" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> napisał w

    : Nie masz szans. Aby dać do sprzedaży wyprodukowany przez Ciebie towar w
    : supermarkecie, musisz zapłacić oficjalną łapówkę

    Nie tylko supermarkety sprzedają towary. Ponadto połowa super i
    hipermarketów to własność polskiego kapitału.

    --
    Jag

  • 29. Data: 2002-03-20 17:21:08
    Od: "Jag" <j...@w...pl>

[...]

    : >
    : Cóż Ty za bzdury piszesz : "nie podejmować ryzyka", "godziwe zyski" i co
    : jeszcze?
    : To jest zwykła ordynarna łapówka lub wyłudzenie nienależnych korzyści.

    Ty też dajesz łapówkę ekspedientce za to, że dała ci cukier, czy co tam
    kupujesz. Powinieneś zatem siedzieć w pierdlu.

    --
    Jag

  • 30. Data: 2002-03-20 17:22:52
    Od: "Jag" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> napisał

    : > Coz wada konstrukcyjna a producent nie raczyl powiadomic klientow
    : > o znalezionej wadzie z uwagi na to ze koszty naprawy zbytnio obciazyly
    : > by jego budzet.
    : > Mozna pokazac tysiace.
    :
    : Dokładnie tak bylo za komuny.

    I jest zawsze, gdy nie ma konkurencji.

    : No i masz wybór: kupować wysokiej jakości zachodnie
    : towary będąc bezrobotnym, czy byle jakie polskie, ale mając pracę.

    Wolę to pierwsze - nie muszę pracować, a kupuję i tak, co oznacza że mam
    pieniądze.

    --
    Jag