PracaGrupypl.praca.dyskusjeVolkswagen Poznań › Re: Volkswagen Poznań
    From: "Mystery Me" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Volkswagen Poznań
    Date: Fri, 6 Dec 2002 14:55:39 +0100

    Kolega mial jak widze bardzo nieprzyjemne spotkanie 3ciego stopnia z firma i
    z opisu zdarzenia ... coz wcale sie nie dziwie.

    Jednak jako ze mam scisly zwiazek z rekrutacjami pozwole sobie troszke
    stanac w obronie ciezko pracujacych hr'owcow w firmie.

    Zaczne od tego iz plotka poliszynela donosi ze firma V. zamierza w ciagu
    najblizszego roku podwoic liczbe zatrudnionych. Zatem wysylanie aplikacji
    nie jest tak bardzo znowu bez sensu.

    Druga sprawa to sposob prowadzenia rekrutacji. To dziwne zadanie (budowanie
    wiatraku z papieru) w ktorym bral udzial moj przedmowca to prawdopodobnie
    (jak wnioskuje z opisu) test tzw Assessment Center. Nie bede grupowiczow
    zanudzac szczegolami testu. W ogolnym pojeciu bioracy w nim udzial kandydaci
    dostaja proste zadanie ktore musza wykonac jako grupa. Obserwujacy przebieg
    prac psychologowie oceniaja zachowania pojedynczych osob. Kazdy z
    uczestnikow zachowuje sie inaczej zgodnie z indywidualnymi cechami - mamy
    wiec liderow, specjalistow, mediatorow, itp itd.

    A co do rozmowy o tzw pierdolach - docieranie do prywatnosci kandydata ma
    swoj cel - to tez po prostu jeden ze sposobow na zbadanie cech osobowych
    kandydata. Byc moze dla przecietnego czlowieka fakt ze ktos mial problemy z
    Pania w przedszkolujednak dla psychologa moze to np. znak ze kandydat moze
    miec wrodzona sklonnosc do podwazania autorytetu (oczywscie przedstawilam to
    w uproszczeniu prosze mnie nie cytowac i nie traktowac tego w 100%
    doslownie).

    Dodam jeszcze ze na pewno na tych "psychozabawach" z kandydatach sie nie
    konczy. Zarówno doswiadczenie zawodowe jak i wyksztalcenie, znajomosc
    jezykow (tu zwlaszcza niemieckiego) jest bardzo wazna i brana pod uwage w
    pierwszym rzedzie bo wlasnie na tej podstawie kandydaci zapraszani sa do
    firmy.

    No i zakoncze jeszcze moze... moj kolega wlasnie przeszedl wszystkie etapy
    rekrutacji i spodziewa sie telefonu lada chwila... z jaka informacja... no
    wlasnie tego sie dowiem pewnie za tydzien :)))

    Kirke