PracaGrupypl.praca.dyskusje › VAT od umow o dzielo - pytanie

  • 1. Data: 2003-12-28 10:59:26
    Temat: VAT od umow o dzielo - pytanie
    Od: "Krociech" <k...@w...poczta.onet.pl>

    Dzień dobry!
    Czy ktoś się orientuje, czy jak będzie już ten podatek VAT od umów o dzieło,
    to będzie można odliczać
    VAT od kupowanych towarów, tak jak podobno czynią to teraz przedsiębiorcy?
    Nie wiem dokładnie, jak to działa, ale czy realna jest sytuacja, w której
    np. osoba pracująca na umowę
    o dzieło osiąga dochód 49000 zł, płaci 200 zł VATu od nadwyżki ponad 47500
    zł, a następnie
    każe sobie zwrócić 10000 zł podatku od kupionego
    samochodu/maszyny/komputera?
    Może to głupie pytanie, ale podobno nie ma głupich pytań?
    Pozdrawiam,
    Wojtek Sz.

  • 2. Data: 2003-12-28 13:03:56
    Temat: Re: VAT od umow o dzielo - pytanie
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    A kto wie? To są pomysły. Jak ustawa będzie opublikowana w DU to czytaj ze
    zrozumieniem !

    Pozdrawiam
    Darek

  • 3. Data: 2003-12-28 21:50:27
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...com.pl>

    Użytkownik "pisarz" <q...@q...co> napisał w wiadomości
    > A kto wie? To są pomysły. Jak ustawa będzie opublikowana w DU to czytaj ze
    > zrozumieniem !

    ustawe czytac ze zrozumieniem ? hehe raczej z przepisami wykonawczymi i
    interpretacją swojego US ;)
    bo zwykle zrozumienie normalnego człowieka, przepisy wykonawcze i
    interpretacja US to są zupełnie odmienne sprawy..

    co do vat.. to teoretycznie bendzie mozliwa taka sytuacja.. ale zobaczymy co
    powie US

    Piotr Żebrowski