PracaGrupypl.praca.dyskusjeRe: [crosspost] Utrata statusu bezrobotnego, a utrata ubezpieczenia NFZ › Re: Utrata statusu bezrobotnego, a utrata ubezpieczenia NFZ
    From: mihau <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Utrata statusu bezrobotnego, a utrata ubezpieczenia NFZ
    Date: Wed, 24 Dec 2008 07:11:52 -0800 (PST)

    On 23 Gru, 17:15, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > Proszę bardzo: otwierasz DG urywając się z ZUSu na tyle na ile się da,
    > rejestrujesz się do VAT i odliczasz VAT/PIT z czego popadnie.

    Tak właśnie robię od blisko dwóch lat. Niedługo kończy mi się promocja
    na ZUS i zacznę płacić tyle, co poprzednio na etacie, mimo że moje
    zarobki w tym czasie znacznie wzrosły.

    > A to dopiero początek.

    Prawda. Teraz wykonuję zlecenie dla zagranicznego klienta, wymagające
    moich regularnych wizyt u niego, a że bujać się samolotem nie
    zamierzam, od pół roku jestem w podróży służbowej. To oznacza diety, a
    więc koszta. Koniec końców, płacę tylko PIT od tego co rzeczywiście
    odkładam.

    Szkoda tylko, że tyle się trzeba narobić, żeby osiągnąć taką sytuację.
    Pracownik na etacie nie ma takich możliwości. Na przywiązanym do
    pleców kiju ma powieszoną przed oczami grubą księgę "Kodeks pracy",
    który rzekomo gwarantuje mu jakieś prawa, a w rzeczywistości podnosi
    tylko koszta jego pracy.

    --
    mihau