PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ustawowy wymóg podawania kwoty wynagrodzenia na oferowanym stanowisku?

  • 11. Data: 2013-03-19 11:00:28
    Temat: Re: Ustawowy wymóg podawania kwoty wynagrodzenia na oferowanym stanowisku?
    Od: Jaskiniowiec <jaskinia@jurajska>

    W dniu 19.03.2013 o 10:07 Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> pisze:

    > Albo przedzwoni nim zaproszą. To działa, a jak nie podają widełek, to
    > się dziękuje i tyle.

    Ok, przyjmijmy że podajemy "swoje oczekiwania finansowe". Zadowoleni
    jedziemy na spotkanie, a dopiero tam dowiadujemy się, że firma nie jest w
    stanie sprostać naszym oczekiwaniom i _prosi_ o podanie mniejszej kwoty...
    (nadal nie podaje, jaką kwotę jest w stanie zaoferować). Proszę pamiętać,
    że osoba taka musi stracić często dniówkę i pieniądze na przejazd. Pomijam
    już fakt, że można albo na szybko przemyślec i ulec szantarzowi, albo
    podziękować grzecznie (lub w zależności od kultury i temperamentu, pizgnąć
    drzwiami), ale kto zwróci przynajmniej pieniądze? Owszem, taka sytuacja
    może się również zdarzyć, gdyby był obowiązek podawania przez pracodawców
    kwoty wynagrodzenia w ogłoszeniach, jednakże wówczas działałby organ
    nadzorujący, który mógłby ukarać takową nieuczciwą firmę, a tu niestety,
    oprócz trzaśnięcia drzwiami, mamy tylko i wyłącznie stratę.

    Przyjmijmy inny scenariusz - podajemy kwotę, firma zaprasza nas na
    spotkanie, po czym informuje, że się z nami skontaktuje. Ok, naturalna
    kolej rzeczy, poza tym na jedno miejsce pracy jest wielu chętnych. ALE na
    drugi dzień zgłasza się inna osoba, która oferuje mniejszą kwotę, przez co
    jesteśmy z automatu wyrzucani do kosza, jeśli głównym kryterium wyboru dla
    pracodawcy są oczekiwania finansowe (a tego nie wiemy). Ba! Firma juz się
    nie odzywa i nie informuje o dalszym etapie rekrutacji, więc nie mamy
    nawet świadomości, co zdecydowało o takim a nie innym wyborze. Czy to
    lepsze referencje konkurenta, czy tez może niższe oczekiwania finansowe,
    czy inna magia...

    Próbować do skutku? Hmmm a za co żyć, skoro gro pieniędzy przepada na
    przejazdy, oraz traci się cenny czas, który można by wykorzystać na ...
    chociażby na jakąś robotę dorywczą?

    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.

  • 12. Data: 2013-03-19 11:05:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-03-19, hiki sniezny paraliz mori <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > chyba ze jest jednym z tanszych specjalistow o ktorych rozbijaja sie
    > firmy :)

    Jakby był specjalistą (dobrym), to nie miałby problemu z ogłoszeniami
    bez widełek.

    Zresztą, hipotetycznie:

    Załóżmy, że ten pracownik jest samodzielnym przedsiębiorcą [1] szukającym
    długoterminowego kontraktu z urlopem i udogodnieniami. Od której strony
    wymagasz by podała warunki cenowe? Od zamawiającego usługę?

    [1] nie chodzi mi tu o oskładkowanie i podatki - osobiście uwazam, że forma
    ochronna umowy o pracę powinna przysługiwać rzeczywiście osobom tego potrzebującym
    - pracownikom fizycznym, niskowykwalifikowanym.

    Jeśli osoba posiadająca wyższe wykształcenie domaga się tego rodzaju ochrony
    i nie umie sobie bez niej poradzić, to powinna zwrócić wszystkie pieniądze które
    państwo łożyło na jej wysze wykształcenie. Albo powinna wrócić do uczelni
    i zażądać lepszej edukacji. Nie powinna zaś obarczać swoimi problemami

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2013-03-19 11:12:05
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-03-19, Jaskiniowiec <jaskinia@jurajska> wrote:

    [...]

> [...]
    > stanie sprostać naszym oczekiwaniom i _prosi_ o podanie mniejszej kwoty...
    > (nadal nie podaje, jaką kwotę jest w stanie zaoferować).

    To się negocjuje zwrot kosztów przejazdu _zanim_ tam się pojedzie.

    > Proszę pamiętać, że osoba taka musi stracić często dniówkę i pieniądze
    > na przejazd.

    A przedsiębiorca chcący uzyskać kontrakt to nie?

    > Pomijam już fakt, że można albo na szybko przemyślec i ulec szantarzowi, albo
    > podziękować grzecznie (lub w zależności od kultury i temperamentu, pizgnąć
    > drzwiami), ale kto zwróci przynajmniej pieniądze?

    Podjąłeś ryzyko biznesowe, dlaczego oczekujesz że ktoś za Ciebie będzie
    je opłacać, jeśli sobie tego nie umiesz wynegocjować?

> [...]
    > wówczas działałby organ nadzorujący, który mógłby ukarać takową nieuczciwą

    Że kurde co Ci się jeszcze przyśniło? Kolejna instytucja na którą trzeba tracić
    czas i łożyć z podatków, a która służy do ułatwiania życia niedojdom? o.O

> [...]
    > jesteśmy z automatu wyrzucani do kosza, jeśli głównym kryterium wyboru dla
    > pracodawcy są oczekiwania finansowe (a tego nie wiemy).

    Życie. Przedsiębiorcy konkurujący między sobą też tego nie wiedzą, a patrz
    - potrafią.

    > Ba! Firma juz się nie odzywa i nie informuje o dalszym etapie rekrutacji,
    > więc nie mamy nawet świadomości, co zdecydowało o takim a nie innym wyborze.

    A ktoś Ci zabrania przebierać w ofertach i wybrać najlepszą?

    > Czy to lepsze referencje konkurenta, czy tez może niższe oczekiwania finansowe,
    > czy inna magia...

    Znaczy teraz żądasz wyłączenia wolnego rynku i nakazania zatrudnienia wg
    kolejności zgloszeń, czy jak?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2013-03-19 11:12:32
    Od: Jaskiniowiec <jaskinia@jurajska>

    W dniu 19.03.2013 o 10:51 Wojciech Bancer <p...@p...pl> pisze:

    > [...]
    >
    > Może. Tylko miej świadomość, że Twoja oferta nie jest konkurencyjna.
    > Ty poniesiesz konsekwencje takiej oferty, a nie ktoś inny.

    Dlaczego zakładasz, że ona nie jest konkurencyjna? Skąd wiesz, w jakiej
    walucie podałem ten "milion"? Może to milion białoruskich kopiejek? Skoro
    pracodawca jest taki tajemniczy, dlaczego ja muszę odkrywać wszystkie
    karty? :) tez chciałem być "zabawny".

    Dodajmy, że rozpiętość płacowa jest w niektórych zawodach jest tak
    szeroka, w dodatku uzależniona od wielu czynników, iż trudno jest
    jednoznacznie ocenić nawet średnią (która bywa przekłamana).

  • 15. Data: 2013-03-19 11:19:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-03-19, Jaskiniowiec <jaskinia@jurajska> wrote:

    [...]

    > Dlaczego zakładasz, że ona nie jest konkurencyjna?

    Bo umiem myśleć.

    > Skąd wiesz, w jakiej walucie podałem ten "milion"?
    > Może to milion białoruskich kopiejek?

    A białoruskie kopiejki są walutą rozliczeniową w Polsce?

    > Skoro pracodawca jest taki tajemniczy, dlaczego ja muszę odkrywać
    > wszystkie karty? :) tez chciałem być "zabawny".

    A Ci nie wyszło.

    > Dodajmy, że rozpiętość płacowa jest w niektórych zawodach jest tak
    > szeroka, w dodatku uzależniona od wielu czynników, iż trudno jest
    > jednoznacznie ocenić nawet średnią (która bywa przekłamana).

    No i czego byś chciał? Czemu ktoś kto wyrabia się z zadaniem w 3h ma
    zarabiać tyle samo co osoba która te same zadanie robi w 6h? Płace
    zbliżone do siebie mogą funkcjonować w pracach taśmowych, nie wymagających
    kwalifikacji i dających się prosto unormować.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2013-03-19 11:20:05
    Od: hiki sniezny paraliz mori <h...@a...pl>

    On 19.03.2013 11:05, Wojciech Bancer wrote:

    > Załóżmy, że ten pracownik jest samodzielnym przedsiębiorcą [1] szukającym
    > długoterminowego kontraktu z urlopem i udogodnieniami. Od której strony
    > wymagasz by podała warunki cenowe? Od zamawiającego usługę?

    Od zleceniodawcy. Wiedza jakie sa wymagania, wiedza ile za taka prace
    moga zaplacic. Mogą podać widełki - minimalnie od...

> [...]
    > państwo łożyło na jej wysze wykształcenie. Albo powinna wrócić do uczelni
    > i zażądać lepszej edukacji. Nie powinna zaś obarczać swoimi problemami

    Hmmmmm, a wytlumasz czemu na zachodzie przy wszystkich stanowiskach
    podaja stawki? Czy to oznacza, ze maja dramatyczny poziom edukacji?

    Nie. Tam jest szacunek na zasadach partnerdskich pracodawca-pracownik.
    Zarowno oni nie marnuja czasu na rekrutacje osob, ktora jak sie dowie
    ile to im podziekuje, jak i nei marnuja czasu tym, co szukaja pracy. Po
    co mam aplikowac do szemranej firmy, ktora nie wie ile mi moze
    zaoferowac? Ja jestem towarem, sprzedam sie tam, gdzie stawka bedzie
    odpowiednia.

    zen.aspx

  • 17. Data: 2013-03-19 11:23:31
    Od: hiki sniezny paraliz mori <h...@a...pl>

    On 19.03.2013 11:19, Wojciech Bancer wrote:

    > No i czego byś chciał? Czemu ktoś kto wyrabia się z zadaniem w 3h ma
    > zarabiać tyle samo co osoba która te same zadanie robi w 6h?

    Jak si enie wyrabia to sie go zwlania. Bo z zalozenia mial sie wyrabiac.
    Oferowana stawka byla dla takiego, co sie wyrobi, a za to dostanie taka
    a taka kase.

    Moze w koncu skonczyloby sie "biegla znajomosc programow excel" gdzie
    bieglosc konczy sie na wpisaniu w slupek i zsumowaniu paru cyfr. W
    obecnych czasach taki zakres to nie podstawy, to oczywistosc. W miejsce
    tego jest albo nie ma "cykl szkolen ksiegowosc i rachunki". A nie, ze
    ktos umie wpisac kwoty do excela. A jak dostanie OpenCalc to juz nei umie.

    zen.aspx

  • 18. Data: 2013-03-19 11:23:54
    Od: Jaskiniowiec <jaskinia@jurajska>

    W dniu 19.03.2013 o 10:46 Bydlę <p...@g...com> pisze:

    > Nie przejdzie - pracodawcy (ci głukowaci, ale bogaci) jak ognia boją się
    > tego, że ktoś mógłby dostać więcej, niż mógłby chcieć sam z siebie.
    > Im się wtedy stygmaty otwierają...

    To może niech chociaż zwracają za przejazdy, skoro zapraszają? ;) Nie
    dość, że zapraszano by poważne kandydatury, a nie wszystkich jak leci,
    byle kadrowa miała pretekst, że pracuje, to pieniądze wydane na taką
    rekrutacje zwróciłyby się pracodawcy. Ba, często firmy właśnie płacą za
    pozyskanie wartościowych (i wcale nie tanich) pracowników. Niestety to
    firmy HR itp agencje pracy traktują bezrobotnych/szukających pracy
    przedmiotowo, a nie podmiotowo...

  • 19. Data: 2013-03-19 11:40:16
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-03-19, hiki sniezny paraliz mori <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > Od zleceniodawcy. Wiedza jakie sa wymagania, wiedza ile za taka prace
    > moga zaplacic. Mogą podać widełki - minimalnie od...

    Czyli idąc po chleb przedstawiasz sprzedawcy swoją cenę?

    > Hmmmmm, a wytlumasz czemu na zachodzie przy wszystkich stanowiskach
    > podaja stawki? Czy to oznacza, ze maja dramatyczny poziom edukacji?

    Nie wytłumaczę - to co podałeś wyżej to jest kłamstwo.

    > Nie. Tam jest szacunek na zasadach partnerdskich pracodawca-pracownik.

    "Zachód" to nie tylko świat który przebija się z niektórych stron
    internetowych. Masz zafałszowany obraz.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 20. Data: 2013-03-19 11:41:24
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-03-19, hiki sniezny paraliz mori <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > Jak si enie wyrabia to sie go zwlania. Bo z zalozenia mial sie wyrabiac.
    > Oferowana stawka byla dla takiego, co sie wyrobi, a za to dostanie taka
    > a taka kase.

    Może nie wypowiadaj się na tematy o których nie masz pojęcia.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl