PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop wychowawczy a 1/2 etetu › Re: Urlop wychowawczy a 1/2 etetu
    From: w...@o...pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Urlop wychowawczy a 1/2 etetu
    Date: 21 Jul 2003 11:35:12 +0200

    > podstawa

    > Witam
    > To tak nie wygląda jak myślisz. Bedąc na urlopie wychowawczym przypuszczam,że
    > pobierasz zasiłek wychwawczy a odpowiednie przepisy dot. tego zasiłku w
    wypadku
    > podjęcia pracy bez względu na charakter umowy pozbawiają tego zasiłku.
    >
    > Przeczytaj poniższy art kp.
    > Art. 186. § 1. Na wniosek pracownicy pracodawca jest obowiązany udzielić jej
    > urlopu wychowawczego w celu sprawowania opieki nad dzieckiem.
    > § 2. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe zasady
> [...]
    Dziękuję za pomoc. Trochę mi się rozjasniło, ale nie wszystko.
    Po pierwsze nie wchodzi w gre zasiłek wychowawczy (za wysokie dochody na osobę
    w rodzinie)
    Po drugie obecna sytuacja jest nastepująca:
    Na urlopie wychowawczym (zgodnie ze złożonym wnioskiem) będę do 31.08 br
    W tym momencie dziecko skończy rok. Mam do wyboru normalnie wrócić do pracy i
    wynająć opiekunkę (żłobek nie wchodzi w rachubę po makabrycznach
    doświadczeniach z poprzednim dzieckiem a żadnej rodziny na miejscu po prostu
    nie mamy). Drugi wariant to powrót do pracy na 1/2 etatu z kontynuacją urlopu
    wychowawczego.(wtedy 4 godziny dzieckiem opiekowalby się mąż).

    Wątpliwości się nasuwające:
    1. Czy w tym wariancie kobietę chronią te same przepisy jakby była na zwykłym
    urlopie wychowawczym?
    2. Czy powrót na pełny etat po takim urlopie to powinność czy tylko dobra wola
    pracodawcy?

    nadmieniam tylko, że pracuję w banku, który publicznie oświadczył, że nastapi
    spora redukcja zatrudnienia, częściowo przez zwolnienia pracowników a częściowo
    przez zmniejszeni wymiaru czasu pracy do 7/8 etatu.