PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop na żądanie, a umowa na 3 miesiące

  • 1. Data: 2006-04-26 07:43:09
    Temat: Urlop na żądanie, a umowa na 3 miesiące
    Od: "fArmer" <B...@g...com>

    Witam
    Mam pytanie, czy przysługuje mi choć dzień urlopu na żądanie w
    przypadku gdy mam umowe o prace na 3 miesiące? Umowa jest od 10.04.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-04-26 11:46:07
    Temat: Re: Urlop na żądanie, a umowa na 3 miesiące
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    4 dni w roku, pod warunkiem że masz prawo do urlopu.
    musi być umowa o pracę, nie ważna forma tej umowy (czasowa, czas
    nieokreślony itp)
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2006-04-26 14:50:57
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Użytkownik "gromax" <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> napisał w wiadomości
    >4 dni w roku, pod warunkiem że masz prawo do urlopu.
    > musi być umowa o pracę, nie ważna forma tej umowy (czasowa, czas
    > nieokreślony itp)

    buuuuuuuuuuuuuuuuuu
    Gromax ma rację ... ale już niedługo :)))))))))

    po hockach-klockach w wykonaniu służby zdrowia i wykorzystywaniu go do
    niecnych, celów innych niż wypoczynek .... wypindolą ustawodawcy wreszcie
    ten urlop przy pierwszej nadarzającej sie okazji :))))

    pozdrawiam
    fart

  • 4. Data: 2006-04-26 19:01:25
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > po hockach-klockach w wykonaniu służby zdrowia i wykorzystywaniu go do
    > niecnych, celów innych niż wypoczynek .... wypindolą ustawodawcy wreszcie
    > ten urlop przy pierwszej nadarzającej sie okazji :))))

    generalnie staram się nie oceniać, ale w przypadku lekarzy to akurat okazało
    się dobrym sposobem na zrobienie akcji protestacyjnej.

    a co do zmian w prawie, to akurat nie sądzę żeby "wypindolili" z KP, raczej
    mało prawdopodobne
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 5. Data: 2006-04-27 11:46:21
    Temat: Re: Urlop na zadanie, a umowa na 3 miesiace
    Od: "fArmer" <B...@g...com>

    Dzieki za informacje.
    Mam kolejne pytanie - o co chodzi z prawem do urlopu?
    Umowa na 3 miesiace od 10.04 jest moja pierwsza oficjalna praca. W
    umowie jest informacja ze przysluguje mi 20 dni urlopu. Czy musze
    przepracowac jakis minimalny okres, by wziasc urlop na zadanie?
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-04-27 12:27:11
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Czy musze
    > przepracowac jakis minimalny okres, by wziasc urlop na zadanie?
    nie
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 7. Data: 2006-04-27 18:58:23
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    > nie
    tak ;)

    Skoro to twoja pierwsza praca, to urlop przysługuje ci w wymiarze 1/12
    urlopu czyli 20 dni, po każdym _przepracowanym_ miesiącu. Czyli dopiero
    jak pełen miesiąc przepracujesz możesz iść na urlop (2dni).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 8. Data: 2006-04-27 20:05:18
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Skoro to twoja pierwsza praca, to urlop przysługuje ci w wymiarze 1/12
    > urlopu czyli 20 dni, po każdym _przepracowanym_ miesiącu. Czyli dopiero
    > jak pełen miesiąc przepracujesz możesz iść na urlop (2dni).
    jakby dwa posty wyżej zaznaczyłem że jeżeli ma sięprawo do urlopu... grunt
    to czytać zdania wyrwane z kontekstu :)
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 9. Data: 2006-04-27 20:14:49
    Od: "Fragles" <a...@w...pl>

    >Mam pytanie, czy przysługuje mi choć dzień urlopu na żądanie w
    >przypadku gdy mam umowe o prace na 3 miesiące?

    A ciągnąc temat, urlop na żądanie w okresie próbnym przysluguje także wg
    zasad umowy o prace (nie na okres próbny)?
    Urlop na żadanie pownien być zgoszony w jakim czasie? (w dniu w którym
    pracownik sie nie stawil do pracy? w godzinach pracy przelożonego?
    biura-kadr-itd?

    a co jeśli pracownik przekroczy dany czas? np. następnego dnia zjawi sie w
    pracy i powie że "wczoraj to byl urlop n.ż."

    w jakiej formie: telefonicznie pewnie, a jeśli pracownik przekaże informację
    przez innego pracownika, itd?

    a co jesli pracownik oświadczy iż "bezposredni przelozony lub kadry-itd "nie
    odbierali telefonu"?

    i w końcu, jesli pracownik zlamie zasady zglaszania urlopu na żądanie, co
    pracodawca może mu zrobic? "niestawienie się do pracy"? i jakie konsekwencje
    takiego czynu?

    Prosze o odp albo info do źródla podstawy prawnej, (tego czego nie ma w KP)

    Ss

    ss

  • 10. Data: 2006-04-28 21:25:41
    Od: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>

    Fragles napisał(a):

    > A ciągnąc temat, urlop na żądanie w okresie próbnym przysluguje także wg
    > zasad umowy o prace (nie na okres próbny)?

    tak

    > Urlop na żadanie pownien być zgoszony w jakim czasie? (w dniu w którym
    > pracownik sie nie stawil do pracy?
    Tak (Kodeks pracy)

    > a co jeśli pracownik przekroczy dany czas? np. następnego dnia zjawi sie w
    > pracy i powie że "wczoraj to byl urlop n.ż."

    To pracodawca moze powiedziec: "do widzenia, pan u nas nie
    pracuje(juz)".. ;) (ostatecznosc)

    > w jakiej formie: telefonicznie pewnie, a jeśli pracownik przekaże informację
    > przez innego pracownika, itd?

    Ma to zrobic skutecznie... :), tak aby dotarlo to do odpowiednich osob
    (kier. zmiany/szef/itp)

    > a co jesli pracownik oświadczy iż "bezposredni przelozony lub kadry-itd "nie
    > odbierali telefonu"?

    A jak sie spytaja przelozonego czy ktos do niego dzwonil to co?

    > i w końcu, jesli pracownik zlamie zasady zglaszania urlopu na żądanie, co
    > pracodawca może mu zrobic? "niestawienie się do pracy"? i jakie konsekwencje
    > takiego czynu?
    W ostatecznosci: "Do widzenia" -> zwolnienie dyscyplinarne...