PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop - kadrowa sie upiera, a ja nie rozumiem.... › Re: Urlop - kadrowa sie upiera, a ja nie rozumiem....
    From: "Tomek" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Urlop - kadrowa sie upiera, a ja nie rozumiem....
    Date: Tue, 1 Aug 2006 14:17:58 +0200

    "RTJ" <r...@p...com> wrote in message
    news:eande9$s7$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Od lipca 2006 dostala nowa umowe (wg mnie ma juz staz pracy
    > do urlopu 10 lat = 8 lat za studia + pelne 2 lata w pracy).
    >
    > Na tej umowie jest jak byk: 20 dni urlopu. Wydaje mi sie, ze
    > powinno byc 26, ale kadrowa mojej zony upiera sie, ze ma byc
    > 20.
    No powinno być 26. Na jakiej podstawie twierdzi że nie?

    Idź z tym do kadrowej:

    Dz.U. 1974 Nr 24 poz. 141
    USTAWA
    z dnia 26 czerwca 1974 r.
    (Kodeks pracy)

    Art. 154.
    § 1. Wymiar urlopu wynosi:
    1) 20 dni - jeżeli pracownik jest zatrudniony krócej niż 10 lat,
    2) 26 dni - jeżeli pracownik jest zatrudniony co najmniej 10 lat.
    § 2. Wymiar urlopu dla pracownika zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu
    pracy ustala się proporcjonalnie do wymiaru czasu pracy tego pracownika,
    biorąc
    za podstawę wymiar urlopu określony w § 1; niepełny dzień urlopu zaokrągla
    się w górę do pełnego dnia.
    § 3. Wymiar urlopu w danym roku kalendarzowym, ustalony na podstawie § 1 i
    2,
    nie może przekroczyć wymiaru określonego w § 1.

    Art. 155.
    § 1. Do okresu pracy, od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się z tytułu
    ukończenia:
    1) zasadniczej lub innej równorzędnej szkoły zawodowej - przewidziany
    programem
    nauczania czas trwania nauki, nie więcej jednak niż 3 lata,
    CKancelaria Sejmu s. 56/56
    2005-06-03
    2) średniej szkoły zawodowej - przewidziany programem nauczania czas
    trwania nauki, nie więcej jednak niż 5 lat,
    3) średniej szkoły zawodowej dla absolwentów zasadniczych (równorzędnych)
    szkół zawodowych - 5 lat,
    4) średniej szkoły ogólnokształcącej - 4 lata,
    5) szkoły policealnej - 6 lat,
    6) szkoły wyższej - 8 lat.
    Okresy nauki, o których mowa w pkt 1-6, nie podlegają sumowaniu.
    § 2. Jeżeli pracownik pobierał naukę w czasie zatrudnienia, do okresu pracy,
    od
    którego zależy wymiar urlopu, wlicza się bądź okres zatrudnienia, w którym
    była pobierana nauka, bądź okres nauki, zależnie od tego, co jest
    korzystniejsze
    dla pracownika.

    Pozdrawiam
    Tomek