PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop bezpłatny, kilka pytań › Re: Urlop bezpłatny, kilka pytań
    From: "Adam L" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Urlop bezpłatny, kilka pytań
    Date: 18 May 2007 12:56:11 +0200

    Dziękuje za odpowiedz. Chcialbym jeszcze kontynuowac trzy wątki ...

    > Tak. Urlop bezpłatny jest okresem usprawiedliwionej nieobecności w pracy.
    > Pracownik może podczas takiej nieobecności wypowiedzieć umowę o pracę.

    Mam urlop np. 6 miesięcy bez żadnej klauzuli odwołania.
    Czy składając wymówienie np. po 2 miesiącach takiego urlopu
    (a mając 3 miesięczny okres wypowiedzenia) pracodawca nie ma możliwości
    zmuszenia mnie do przyjścia do pracy. Wypowiedzenie zaczyna pracować
    a ja pozostaje na urlopie do końca wypowiedzenia? Czy dobrze zrozumiałem?

    Czy ktoś wie w jaki sposób posiadać świadczenia zdrowotne
    będąc na takim urlopie? Gdzie opłacić takie składki?

    > Może. Podobnie jak wykonania każdego innego polecenia służbowego.
    > Konsekwencje przewiduje prawo pracy.
    > Natomiast pracodawca ma prawo delegować pracownika poza stałe miejsce pracy,
    > przy zachowaniu przepisów płynących z tegoż prawa pracy.

    > Można ze zdrowiem pokombinować, zmiana warunków zdrowotnych, szkodliwość,
    > zajdź w ciążę zagrożoną itp.
    > Raz musiałem tak zrobić. Wyjazd mi nie odpowiadał (miałem korzystne
    > zlecenia), dogadać się z durniem nie szło, no i dostałem, cholera, zatrucia
    > pokarmowego. Akurat dwa dni przed wyjazdem, ale już wcześniej czułem, że tak
> [...]

    A jeśli kraj ma niestabilną sytuacje polityczną. Jest niebezpiczny.
    Porwania, realna groźba zmamieszek, wojny ...
    Czy to jest wystarczający powód do odmowy?
    I czy wtedy pracodawca może mieć podstawy do zwolnienia dyscyplinarnego?

    Podrawiam
    Adam L