PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop

  • 1. Data: 2002-10-28 18:43:17
    Temat: Urlop
    Od: "Wiesław Dziamski" <w...@e...teleton.pl>

    Witam!

    Mam taki problem. Skonczylem studia w zeszlym roku i od listopada 2001 r.
    pracuje w budzetowce ;)
    Nowy prezes zazadal planu urlopow od pracownikow. Mi od listopada 2002 r.
    bedzie przyslugiwaly dodatkowe 10 dni urlopu. Bo jak wiadomo po pol roku
    otrzymalem tez 10. Wykorzystalem do tej pory 6 dni. I chcialbym 2 dni urlopu
    tegorocznego wykorzystac 2 i 3 stycznia 2003. Szefostwo sie burzy ze urlop
    za dany rok mozna wykorzystac tylko w danym roku. Jak to jest?

    Pozdrawiam,
    Arek

  • 2. Data: 2002-10-28 21:03:12
    Temat: Re: Urlop
    Od: "NASH" <n...@t...pl>

    z tego co sie orientuje to urlop mozna wykorzystac do kwietnia kolejnego
    roku!!! sprawdz w kp.

    -------------
    Im mniej wiesz tym ważniejsze
    wydaje Ci sie to co wiesz!!!
    -------------
    Pozdrowienia!!!
    -------------
    NASH
    -------------
    Użytkownik "Wiesław Dziamski" <w...@e...teleton.pl> napisał w
    wiadomości news:apk05f$8ij$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...

  • 3. Data: 2002-10-28 22:26:37
    Od: "Quit" <q...@p...onet.pl>

> [...]
    > tegorocznego wykorzystac 2 i 3 stycznia 2003. Szefostwo sie burzy ze urlop
    > za dany rok mozna wykorzystac tylko w danym roku. Jak to jest?

    No coz..... generalnie mozna to rozpatrywac w dwojaki sposob:
    1. plan jest po to aby nie bylo "zaleglych" urlopow na poczatku nastepnego
    roku kalendarzowego, zeby pracownik wykorzystal jednorazowo przynajmniej 14
    dni urlopu i aby firma mogla zaplanowac prace itp. pierdoly
    2. jest przepis mowiacy o tym, iz urlop nie wykorzystany w roku, w ktorym
    przysluguje, nalezy wykorzystac do konca pierwszego kwartalu roku
    nastepnego, ale to o czym Pan mowi to zakladnaie "z gory", ze bedzie Pan
    mial zalegly urlop, niby nic zlego, ale ....

  • 4. Data: 2002-10-28 23:29:34
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 28 Oct 2002 19:43:17 +0100, "Wiesław Dziamski"
    <w...@e...teleton.pl> zakodował:

    >tegorocznego wykorzystac 2 i 3 stycznia 2003. Szefostwo sie burzy ze urlop
    >za dany rok mozna wykorzystac tylko w danym roku. Jak to jest?

    Trochę to przekręcone. Pracodawca ma obowiązek udzielić urlopu w roku,
    w którym nabyłeś do niego prawo, a najpóźniej do końca marca roku
    następnego. Urlop przepada dopiero po 3 latach, więc pod tym względem
    nic Ci nie grozi. Jedynym problemem, który może wyniknąć z
    niewykorzystania urlopu w terminie jest kara, którą w razie kontroli
    może nałożyć PIP na PRACODAWCĘ.

    KP
    Art. 161. Pracodawca jest obowi?zany udzielić pracownikowi urlopu w
    tym roku kalendarzowym, w którym pracownik uzyskał do niego prawo.

    Art. 168. Urlopu nie wykorzystanego zgodnie z planem urlopów należy
    pracownikowi udzielić najpóĽniej do końca pierwszego kwartału
    następnego roku kalendarzowego.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-10-29 07:45:43
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

> [...]
    > tegorocznego wykorzystac 2 i 3 stycznia 2003. Szefostwo sie burzy ze urlop
    > za dany rok mozna wykorzystac tylko w danym roku. Jak to jest?

    W porządnej firmie, w której przestrzega się prawo, sytuacja
    niewykorzystania przysługującego urlopu w danym roku występuje tylko w
    przypadkach losowych. Oznacza to że powinieneś wykorzystać przysługujący Ci
    urlop w tym roku, a na 2 i 3 stycznia 2003 zaplanować urlop przyslugujący w
    2003 r. Próba przeniesienia urlopu z 2002 roku jest próbą łamania prawa
    przez pracownika i wodą na młyn tych pracodawców którzy chcą robic tak samo.

    Wiesiek

  • 6. Data: 2002-10-29 07:57:51
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > tegorocznego wykorzystac 2 i 3 stycznia 2003. Szefostwo sie burzy ze urlop
    > za dany rok mozna wykorzystac tylko w danym roku. Jak to jest?

    Daj dwa dni tegorocznego na 30 i 31 grudzien, a dwa dni z przyszlorocznego na 2-
    i i 3-i styczen i niech sie ustosunkuja ;)

    pozdrawiam
    Krzysztof