PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa zlecenie - pierwsza wypłata i hm? jak się oblicza ten podatek › Re: Umowa zlecenie - pierwsza wypłata i hm? jak się oblicza ten podatek
    From: "cheetah" <c...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umowa zlecenie - pierwsza wypłata i hm? jak się oblicza ten podatek
    Date: Tue, 10 Jan 2006 20:37:34 +0100

    Subject: Re: Umowa zlecenie - pierwsza wypłata i hm? jak się oblicza ten
    podatek

    > Kwota uzysku, to jest taki ukłon państwa nakładającego podatki w stronę
    > pracownika. Podatek płaci się od dochodu czyli od przychodu (kwota brutto
    > umowy) pomniejszonego o koszty jego uzyskania (koszty uzysku).
    >
    > Przy umowie o pracę kwota ta zależy od tego czy pracownik mieszka w tej
    > samej miejscowości co zakład pracy oraz od tego w ilu zakładach pracy ma
    > podpisaną umwę o pracę. W najpopularniejszym przypadku (jedna umowa,
    miejsce
    > zamieszkania = miesce zakładu pracy) jest to kwota 102,25 pln miesięcznie.

> [...]

    Już rozumie, dzieki za dokładne objaśnienia :)) , nie wiedziałem ale teraz
    będe już poinformowany :)

    To ja mam jeszcze pytanie tym razem o rozliczenie roczne, hihi

    Jako że moje roczne dochody to te powyżej :D (jestem studentem, a w grudniu
    tak się złożyło że miałem czas więc postanowiłem go spożytkować i znalazłem
    sobie prace :-)) ) więc chciałbym w miare szybko rozliczyć się z urzędem
    podatkowym żeby dostać zwrot więc mam pytanie czy od pracodawcy musze dostać
    jakiś PIT albo coś w tym stylu że pracowałem, czy wystarczy że to co powyżej
    wpisze do PIT-u ?? Czy dobrze wyczytałem (w internecie) i obowiązuje mnie
    PIT-36 ??

    Pozdrawiam
    cheetah ( BArTi )
    gg: 140572