PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa zlecenie a zasilek dla bezrobotnych ???? › Re: Umowa zlecenie a zasilek dla bezrobotnych ????
    From: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umowa zlecenie a zasilek dla bezrobotnych ????
    Date: Wed, 7 Jul 2004 12:20:15 +0200

    Użytkownik "gromax" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:pan.2004.07.07.09.56.14.440830@gazeta.pl...

    > podkreślmy, wynagrodzenia ZA PRACĘ (zlecenia i dzieła NIE SĄ umowami o
    > pracę)

    > Tu się nie wypowiadam, bo nie praktykowałem, nie sprawdzałem, nie wiem.

    > Dziwnym trafem, jakiś czas temu przy rejestracji w UP wszelkie moje
    zlecenia
    > zostały odrzucone. Dlaczego? ponieważ, jak to napisałem juz wcześniej, nie
    > były świadectwem pracy. A to, wg panienek z okienka, jest jedynym
    > wyznacznikiem ubiegania się o zasiłek (nie status bezrobotnego). I moja
    > wiedza właśnie tego dotyczy i o tym pisałem. na moją wiedzę popartą
> [...]

    To Cię zrobiła na szaro....

    Ustawa i promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy

    Art. 71.
    1. Prawo do zasiłku przysługuje bezrobotnemu za każdy dzień kalendarzowy po
    upływie 7 dni od dnia zarejestrowania się we właściwym powiatowym urzędzie
    pracy, z zastrzeżeniem art. 75, jeżeli:
    1)...
    2) w okresie 18 miesięcy poprzedzających dzień zarejestrowania, łącznie
    przez okres co najmniej 365 dni:
    a)...
    b) wykonywał pracę na podstawie umowy o pracę nakładczą i osiągał z tego
    tytułu dochód w wysokości
    co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę,
    c) świadczył usługi na podstawie umowy agencyjnej lub umowy zlecenia albo
    innej umowy o świadczenie usług,
    do których zgodnie z przepisami ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks
    cywilny stosuje się przepisy dotyczące zlecenia,
    albo współpracował przy wykonywaniu tych umów, przy czym podstawę wymiaru
    składek na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy
    stanowiła kwota co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę,
    d) opłacał składki na ubezpieczenia społeczne z tytułu prowadzenia
    pozarolniczej działalności lub współpracy,
    przy czym podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne i Fundusz
    Pracy stanowiła kwota wynosząca co najmniej minimalne wynagrodzenie za
    pracę,
    [ciach]

    No, chyba, że przedstawiłeś same _umowy_zlecenia_ - to nie wystarczy. Musi
    być jeszcze rachunek, lub zaświadczenie
    wystawione przez zleceniodawcę, że było takie i takie wynagrodzenie, od
    którego została odprowadzona składka zdrowotna, itp.

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl