PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenia i umowa o pracę - co z ZUSem?

  • 1. Data: 2004-04-27 16:14:01
    Temat: Umowa zlecenia i umowa o pracę - co z ZUSem?
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

    Czy pracując na umowę o pracę w firmie X i mając umowę zlecenia w firmie X
    należy od tego zlecenia płacić składki ZUS?
    A jak wygląda sprawa gdy to zlecenie mam w firmie Y, a zatrudniony na umowę
    o pracę jestem w firmie X? Płaci się ZUS od zlecenia czy nie?

    Z góry dzięki!

  • 2. Data: 2004-04-29 00:17:49
    Temat: Re: Umowa zlecenia i umowa o pracę - co z ZUSem?
    Od: "Mario" <m...@f...adres.pl>

    Czy pracując na umowę o pracę w firmie X i mając umowę zlecenia w firmie X
    > należy od tego zlecenia płacić składki ZUS?

    W tym przypadku pracodawca (z firmy X) płaci składki ZUS za umowę o pracę
    oraz dodatkowo za umowę zlecenie (musi).

    > A jak wygląda sprawa gdy to zlecenie mam w firmie Y, a zatrudniony na
    umowę
    > o pracę jestem w firmie X? Płaci się ZUS od zlecenia czy nie?

    A w tym przypadku ZUS-u nie trzeba płacić (choć można dobrowolnie)

    Mario.

  • 3. Data: 2004-05-01 10:44:09
    Od: "kuku" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@f...adres.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oraz dodatkowo za umowę zlecenie (musi).

    > umowę
    >
    > A w tym przypadku ZUS-u nie trzeba płacić (choć można dobrowolnie)

    Racja, ale tylko prawie - trzeba bowiem zaplacic ubezpieczenie chorobowe
    (ktore na szczescie jest niewielkie).
    Joan

  • 4. Data: 2004-05-01 14:21:23
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "kuku" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Mario" <m...@f...adres.pl> napisał w wiadomości

    > Racja, ale tylko prawie - trzeba bowiem zaplacic ubezpieczenie chorobowe
    > (ktore na szczescie jest niewielkie).

    Niestety, ostatnie zdanie nie ma zastosowania do opisanej wyżej sytuacji.

    Obowiązkowe jest tylko ubezpieczenie zdrowotne, dobrowolne jest
    ubezpieczenie emerytalne i rentowe.
    Przy dobrowolnym ubezpieczeniu E i R nie można przystąpić do ubezpieczenia
    chorobowego.
    Podleganie (lub nie) ubezpieczeniu wypadkowemu (płatnemu przez pracodawcę)
    zależy od miejsca wykonywania zlecenia.

    Pozdrawiam

    wa