PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o pracę lub własna działalność

  • 1. Data: 2003-07-04 19:37:53
    Temat: Umowa o pracę lub własna działalność
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Jak się ma opłacalność pracy w pewnej firmie na umowę o pracę do pracy w tej
    samej firmie ale prowadząc własną działalność gospodarczą (niektóre firmy
    tak robią, bo mają mniej roboty i chyba niższe koszty)?
    Jakie koszty i inne kłopoty niesie za sobą praca w firmie na zasadzie
    prowadzenia własnej działalności?

  • 2. Data: 2003-07-04 19:49:11
    Temat: Re: Umowa o pracę lub własna działalność
    Od: "resident" <t...@w...pl>

> [...]
    >tak robią, bo mają mniej roboty i chyba niższe koszty)?
    >Jakie koszty i inne kłopoty niesie za sobą praca w firmie na zasadzie

    Jak nie musisz to sie nie godz. Sam musisz placic zus (oczywiscie
    prawdopodobnie najnizsza stawka) i podatek. Do tego upierdliwa papierologia
    (chyba ze zlecisz to firmie- ok 300-500 pln). Zapomnij o kredytach. Jesli
    bedziesz "vat-owcem" to przynajmniej mozesz uszczknac troche na VATcie- no
    ale najpierw trzeba cos wydac, zeby potem odliczac. Co prawda mozna wpuszczac
    sobie w koszty rozniste rzeczy ale i tak nie polecam. Plusem jest to, ze bez
    problemow mozesz dorabiac gdzie indziej (jesli zawod Ci na to pozwala i jesli
    nie podpisywales lojalek) i wystawiac rachunki (badz faktury). Ale przede
    wszystkim firma moze zrezygnowac z Ciebie w kazdej chwili- bez wypowiedzenia,
    wiec w zasadzie z dnia na dzien mozesz stracic prace. Lepiej miec umowe o
    prace. To moje zdanie (autopsja niestety)
    Pozdrawiam
    +
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2003-07-05 07:36:26
    Od: "Kamil Paszkiewicz" <k...@b...pl>

    Witam.

    Pewna firma dała mi wybór. Wybrałem działalność.

    "resident" <t...@w...pl> wrote in message
    > Jak nie musisz to sie nie godz. Sam musisz placic zus (oczywiscie
    > prawdopodobnie najnizsza stawka) i podatek. Do tego upierdliwa
    papierologia

    Zależy od kwot. W moim przypadku ZUS przy DG będzie mniejszy niż ZUS
    od umowy o pracę.

    > (chyba ze zlecisz to firmie- ok 300-500 pln). Zapomnij o kredytach.
    Jesli

    Biuro rachunkowe we Wrocławiu, koncesja, ubezpieczenie - 200 zł.

> [...]
    wypowiedzenia,
    > wiec w zasadzie z dnia na dzien mozesz stracic prace. Lepiej miec

    I vice-versa, ty też możesz jej z dnia na dzień podziękować. Raz w
    życiu przekonałem
    się, że może być to problem - wypowiedzenie 3 miesiące jeśli strony się
    nie porozumieją.

    Kamil Paszkiewicz
    Visual FoxPro FAQ: http://www.dbf.pl/vfp

  • 4. Data: 2003-07-05 08:22:56
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    Użytkownik "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tak robią, bo mają mniej roboty i chyba niższe koszty)?
    > Jakie koszty i inne kłopoty niesie za sobą praca w firmie na zasadzie

    Jak masz zarabiac ok 6000 brutto , to nawet warto coś takiego zrobić (olać
    kredyty, odłożysz sobie). Jeśli jednak masz zarabiać 2000-2200 ty robisz
    tylko przysługę "pracodawcy" , nie masz żadnych praw( umowa o współpracy
    jest gówno warta), robisz sobie kłopot i wpadasz w wielkie bagno.
    Pozd.

  • 5. Data: 2003-07-05 09:17:07
    Od: "celeron" <c...@w...pl>

    Do tego zero urlopów, jak chcesz to sobie mozesz wziąć wolne ale nikt Ci za
    nie nie zapłaci.
    Wszystko się kręci super jesli kondycja finansowa kontrahenta jest ok,
    ale jesli cos sie spieprzy i dostajesz jedno zlecenie na miesiąc to jest
    nędza ;-)

    sms

  • 6. Data: 2003-07-05 10:34:35
    Od: "resident" <t...@w...pl>

> [...]
    >papierologia
    >
    >Zależy od kwot. W moim przypadku ZUS przy DG będzie mniejszy niż ZUS

    Wiec wlasnie- bo w ramach ograniczenia kosztow, bedziesz placil najmniejsza
    skladke. Ale co za tym idzie ewentualne swiadczenia potem tez mizerne -
    chociaz i tak guzik warta bedzie ta emeryturka ;) Ale jesli umawiasz sie na
    kwote netto, to te obciazenia sa po stronie pracodwcy- zwieksza sie kwota
    brutto. Wiec jesli masz np zarabiac 3000 pln to chyba jednak lepiej na umowe
    o prace niz na DG. Jesli juz zakladasz, ze bedziesz sie chcial wczesniej z
    nimi rozstac, to moze zrezygnowac...? ;) Rozwaz sobie priorytety.
    DECYZJA NALEZY DO CIEBIE

    A propos kredytow- zarabiajac i 10 000 mozesz chciec wziac kredyt np na 100
    000 i tez male prawdopodobienstwo, ze dostaniesz- a odkladac?... zycze
    szczescia.
    pzdr
    +

  • 7. Data: 2003-07-05 13:24:55
    Od: "Kamil Paszkiewicz" <k...@b...pl>

    > chociaz i tak guzik warta bedzie ta emeryturka ;) Ale jesli umawiasz
    sie na
    > kwote netto, to te obciazenia sa po stronie pracodwcy- zwieksza sie
    kwota
    Umowa na kwotę netto? To chyba wielka rzadkość. Fajnie by było. Wpadasz
    kolejny próg podatkowy - pracodawca musi ci podnieść brutto.
    Ktoś wie, żeby się to stosowało na "szarych" stanowiskach?

    > Jesli juz zakladasz, ze bedziesz sie chcial wczesniej z nimi rozstac,
    > to moze zrezygnowac...? ;) Rozwaz sobie priorytety.
    Nie zakładam. Interesuje mnie długa współpraca. Niestety jest to "broń"
    obosieczna...

  • 8. Data: 2003-07-05 13:38:45
    Od: "resident" <t...@w...pl>

    >Umowa na kwotę netto? To chyba wielka rzadkość. Fajnie by było. Wpadasz

    Nie taka znowu wielka, skoro mnie sie tak udalo juz kilka razy. Wiadomo, ze
    interesuje mnie kwota jaka mi zostaje na reke. Ciebie pewnie tez, bo cala
    reszta to dla Ciebie w pewnym sensie wirtualne pieniadze - obciazaja
    pracodawce. Dlatego zatrudnianie Cie na DG odciaza go finansowo.

  • 9. Data: 2003-07-05 14:10:12
    Od: "Kamil Paszkiewicz" <k...@b...pl>

    Wpadasz
    > Nie taka znowu wielka, skoro mnie sie tak udalo juz kilka razy.
    Wiadomo, ze
    Czy na umowie o prace miałeś wpisaną kwotę netto? Czy po prostu
    prowadziłeś
    negocjacje posługując sie nettem, a potem i tak przeliczono to do umowy
    na brutto?

  • 10. Data: 2003-07-05 14:22:04
    Od: "resident" <t...@w...pl>

> [...]
    >prowadziłeś
    >negocjacje posługując sie nettem, a potem i tak przeliczono to do umowy

    oczywiscie, ze na umowie bylo brutto. Mowa byla o netto w czasie negocjacji.
    Ale brutto ksztaltowalo sie wtedy w zaleznosci od sposobu rozliczania wlasnie.