PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmiejętność logicznego myślenia i czytania ze zrozumieniem. › Re: Umiejętność logicznego myślenia i czytania ze zrozumieniem. (was: Umiej?tno?? logicznego my?lenia i czytania ze zrozumieniem.)
    From: Tomasz 'motto' Motyliński <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umiejętność logicznego myślenia i czytania ze zrozumieniem. (was:
    Umiej?tno?? logicznego my?lenia i czytania ze zrozumieniem.)
    Date: Thu, 4 Nov 2004 16:01:31 +0100

    Dnia Thu, 4 Nov 2004 15:19:36 +0100, Pawel A. napisał(a):

    > Generalnie ludzie piszą o wszystkim co umieją - prawdopodobnie próbóją w ten
    > sposób podkreślić swoją wszechstronność.

    Ale po co? Czy mnie interesuje to, że ktoś ma zna obsługę worda, jeśli
    będzie pracował na kmbajnie, czy też interesuje mnie ukończony kurs ochrony
    fizycznej I stopnia, w momencie kiedy jego kontakt z klientami będzie się
    ograniczał do telefonu? :)

    > Dlatego jezeli ktoś przysyła CV w pdf-ie

    No my chcieliśmy, aby było w pdf. :)

    > Tu dotknąłeś, poważniejszego problemu zdefiniowania "(dobrej) znajomości".
    > Zwłaszcza w przypadku programów biurowych. Weźmy np. arkusze kalkulacyjne.
    > Wiadomo , że aby pochwalić się "dobrą znajomością" nie wystarczy wiedzieć
    > jak wpisywać dane i gengrować wykresy, ale także trzeba umieć posługiwać sie
    > formułami.

    To wiedza podstawowa z zakresu arkusza, i jeśli ktoś to potrafi to powinien
    pisać raczej o podstawach niźli dobrej znajomości.

    > A może o znajomości programu można mówić dopiero wtedy kiedy potrafi się pisac
    > do niego skrypty czy makra?

    To dobra znajomość arkusza. A kiedy jeszcze będzie robił to biegle bez
    zerkania co chwilę w jakieś opisy może użyć określenia bardzo dobra
    znajomość.

    > Tu moim zdaniem najrozsądniejsze jest działanie "na wyczucie" - tzn. jezeli
    > aplikant uważa, że jego znajomość programu pozwala na sprawne wykonanie
    > wszystkich czynności jakich wymaga sie np. od asystenta, to pisze, że
    > program zna dobrze.

    Dosyć często jestem proszony o sprawdzenie umiejętności kandydatów do pracy
    z zakresu znajomości obsługi komputera i nie wyobrażasz sobie jak rzadko to
    co kandydat pisze w CV pokrywa się ze stanem faktycznym. Ludzie po prostu
    nie mają samokrytycyzmu albo bezczelnie kłamią. Potem wydają pieniądze na
    przyjazd na rozmowę kwalifikacyjną gdzie tak, czy owak odpadną. Na koniec
    mają pretensje do całego świata nie wiadomo o co. Pomijam tu pracodawców
    którzy mają niesamowicie wygórowane wymagania, bo takich sam bym do
    szpitali psychiatrycznych wsadził. U nas w firmie przyjmujemy, że pełną
    sprawność pracownik uzyska po przepracowaniu 6 do 12 miesięcy, a na dzień
    dobry to wymagamy tylko podstaw wiedzy z danego zakresu, umiejętności
    logicznego myślenia i chęci do pracy. To tak dużo?

    > Estetyka i znajomość narzędzi nie sa bynajmniej toższme...

    Jestem innego zdnia. Z doświadczenia wiem, że fatalny wygląd dokumentów
    wiąże się _zazwyczaj_ z brakiem umiejętności zaawansowanego formatowania
    dokumentu w danym edytorze, a nie brakiem zmysłu estetycznego. Jak pokazać
    udziom jak się co robi to o razu ich dokumenty "pięknieją" (pracowałem jako
    helpdesk swojego czasu).

    > Co do formatowania, to osobiście wolę już "plain text" niż jakąś
    > pstrokaciznę,

    Nie myl pstrokacizny z formatowaniem dokumentu w sposób nadający mu jak
    największą czytalność. Pstrokacizny sam nie zdzierżę.

    > Spokonie. Przeglądanie aplikacji może czasem podłamać, ale deficyt czytania
    > ze zrozumieniem w tym wypadkujeszcze jest najmniej bolesny - gorzej jak
    > musisz z kims takim pracować.

    Nie wyobrażam sobie, choć jak mówią nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło
    być gorzej. No cóż najwyżej ja zmienię pracę :)Choć mam nadzieję, że
    szefostwo nie popełni jakiegoś drastycznego błędu w polityce kadrowej :)

    ps. już jeden popełniło zatrudniając mnie :P a Polak ponoć uczy się na
    błędach (hahaha).

    --
    Tomasz 'motto' Motyliński [JID: m...@j...wp.pl GG: 384683]
    Linux Registered User: 356623