PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmiejętność logicznego myślenia i czytania ze zrozumieniem. › Re: Umiejętność logicznego myślenia i czytania ze zrozumieniem.
    From: "Pawel A." <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umiejętność logicznego myślenia i czytania ze zrozumieniem.
    Date: Thu, 4 Nov 2004 15:19:36 +0100

    > Nikt nie pomyślał, że skoro chcemy
    > pdf to być może nie używamy Ms Office w firmie i nie interesuje nas
    > informacja, że ktoś potrafi się tym pakietem posługiwać.

    Generalnie ludzie piszą o wszystkim co umieją - prawdopodobnie próbóją w ten
    sposób podkreślić swoją wszechstronność. Dlatego jezeli ktoś przysyła CV w
    pdf-ie i pisze, że zna MS Office to IMO nie ma się co zżymać..
    Ciekawostka a-propo: W aplikacjiach na dokumentaliste ludzie wspominali o
    prawie jazdy na traktor, licencji ochrony fizycznej, uprawnieniach do
    obsługi pilarki łancuchowej a nawet o posiadaniu pozwolenia na broń......

    > Poza tym sama treść i wygląd CV i LM sugeruje, że człowiek nie ma pojęcia
    > tym o czym pisze. Większość ludzi sądzi, że jak opanuje klikologię
    > Windowsa
    > i umiejętność pogrubiania tekstu w Wordzie to mogą napisać że bardzo
    > dobrze
    > znają obsługę komputera i w szególności program Ms Word.

    Tu dotknąłeś, poważniejszego problemu zdefiniowania "(dobrej) znajomości".
    Zwłaszcza w przypadku programów biurowych. Weźmy np. arkusze kalkulacyjne.
    Wiadomo , że aby pochwalić się "dobrą znajomością" nie wystarczy wiedzieć
    jak wpisywać dane i gengrować wykresy, ale także trzeba umieć posługiwać sie
    formułami. Problem w tym, że to też można robic na różnym poziomie. Poza tym
    często się zdarza, że ktoś potrafi robić w arkuszu nawet skomplikowane
    wyliczenia, ale już nie wie jak to wszystko ładnie sformatować do wydruku.
    Ktoś inny zaś bedzie mniej biegły w analityce, za to stworzone przez niego
    "outputy" będą poprostu świetne. Kto z takiej dwójki lepiej zna arkusz? A
    może o znajomości programu można mówić dopiero wtedy kiedy potrafi się pisac
    do niego skrypty czy makra?
    Tu moim zdaniem najrozsądniejsze jest działanie "na wyczucie" - tzn. jezeli
    aplikant uważa, że jego znajomość programu pozwala na sprawne wykonanie
    wszystkich czynności jakich wymaga sie np. od asystenta, to pisze, że
    program zna dobrze.

    > Najzabawniejsze jest to, że osoba pisze o bardzo dobrej znajomości
    > ww. produktów, a jej aplikacja wygląda tak nieestetycznie, że aż nie
    >chce się czytać (kompletnie niesformatowany tekst).

    Estetyka i znajomość narzędzi nie sa bynajmniej toższme..... Słuchałem np
    perfekcyjnie pod względem technicznym zrealizowanych dźwięków, których
    jednak nie mozna było scierpiec bo były po prostu brzydkie. To samo zresztą
    często dotyczy grafiki.
    Co do formatowania, to osobiście wolę już "plain text" niż jakąś
    pstrokaciznę, w której na 1 stronie jest 5 krojów czczionek, każda w kilku
    wariantach wielkości, a dotego gdzieniegdzie pogrubiona, podkreślona,
    pochylona - we wszelkich znanych kombinatoryce konfiguracjach.

    >Ehh szkoda słów.
    Spokonie. Przeglądanie aplikacji może czasem podłamać, ale deficyt czytania
    ze zrozumieniem w tym wypadkujeszcze jest najmniej bolesny - gorzej jak
    musisz z kims takim pracować.
    Pozdrawiam
    Paweł