PracaGrupypl.praca.dyskusjeUm. na czas określony - konsekwencje/niedogodności › Re: Um. na czas określony - konsekwencje/niedogodności
    From: jerry <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Um. na czas określony - konsekwencje/niedogodności
    Date: Fri, 04 Nov 2005 12:44:50 +0100

    > Jakie są konsekwencje takich umów? Tzn. czy np. w przypadku starania się o
    > kredyt dla banku może to być duży minus?

    Ja przerabiałem podobną historię z kredytem hipotecznym, moje uwagi:

    Warunek PODSTAWOWY: o kredyt możesz się ubiegać dopiero po min. 6
    miesiącach (zależy od banku - czasem po roku dopiero) od czasu
    podpisania umowy na czas OKREŚLONY.

    Poza tym,
    - jeżeli będziesz miał wkład własny w wys. od 20% wartości inwestycji +
    zdolność kredytową (to oczywiste) to Twoja umowa nie będzie przeszkodą.

    - jeżeli zaś chcesz finansować z kredytu w 100% wówczas często bank
    poprosi Cię o zaświadczenie od pracodawcy o deklaracji woli przedłużenia
    obecnej umowy o pracę po terminie jej wygaśnięcia. ŻADNE ZABEZPIECZENIE
    ale pomoże analitykowi w podjęciu pozytywnej decyzji wobec Twojego
    wniosku. Tak chciał PTF Bank, PKO. Millenium i Raiffeisen już nie.

    Ogólne spostrzeżenie: najważniejsza jest ZDOLNOŚĆ KREDYTOWA i
    PRZEPRACOWANY DANY OKRES U OBECNEGO PRACODAWCY. Jeżeli masz zdolność i
    pracujesz dłużej niż pół roku w obecnej firmie - z pewnością kredyt
    otrzymasz, choć czasem dłużej go będziesz załatwiał (dodatkowe
    zaświadczenia, rozmowy)

    Reasumując umowa na czas określony nie zamknie Ci drogi do kredytu.

    pozdrawiam,